Art
J-GLOBAL ID:201502204283922116   Reference number:15A1100742

磁化現象を通して磁石を理解する教材の開発と小学校3年理科における授業実践研究

Author (7):
Material:
Volume: 39  Issue:Page: 278-293  Publication year: Sep. 10, 2015 
JST Material Number: L3340A  ISSN: 0386-4553  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education  ,  Electromagnets 
Reference (15):
  • 市川英貴・堀哲夫:OPPAを利用した資質・能力の育成-小学校3年生「磁石」の学習を事例にして-,日本理科教育学会全国大会要項,59, 163, 2009.
  • 池田央編:「統計ガイドブック」,新曜社,149,1989.
  • 池上貴美子・丹下裕子:幼児の表象理解と愛着との関連について,金沢大学教育学部紀要,教育科学編,57, 57-69, 2008.
  • 前川真利奈・重松宏武:小学校理科「磁石の性質」に関する基礎的研究-より科学的な見方や考え方を深める指導のための磁石の基礎的知識と応用実験-山口大学教育学部 研究論叢 第3部,芸術・体育・教育・心理,63, 145-159, 2013.
  • 松田哲:磁石教材開発の一考察,千葉大学教育学部研究紀要,54, 315-318, 2006.
more...

Return to Previous Page