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J-GLOBAL ID:201502210345103737   Reference number:15A1163687

Study on the Function within Feedback to Improve Self-Regulated Learning in Science Classes

自己調整的な理科学習を進めるためのフィードバック機能に関する研究 ~フィードバックが機能する四つのレベルを意識した授業デザイン~
Author (3):
Material:
Volume: 56  Issue:Page: 33-45 (J-STAGE)  Publication year: 2015 
JST Material Number: L6042A  ISSN: 1345-2614  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (15):
  • ドミニク・S・ライチェン(2006)「キー・コンピテンシーの定義と選択[概要]」ドミニク・S・ライチェン, ローラ・H・サルガニク(立田慶裕監訳)『キー・コンピテンシー 国際学力を目指して』明石書店, 210-218.
  • Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The Power of feedback, EDUCATIONAL ASSESS:MENT AND EVLUATION, Current Issues in Formative Assessment, Teaching and Learning, Vol. IV.
  • 国立教育政策研究所(2012)「平成24年度全国学力・学習状況調査【小学校】報告書」Retrieved from http://www.nier.go.jp/12chousakekkahoukoku/03shou_houkokusho.htm
  • 国立教育政策研究所「学力向上に関するこれまでの施策とPISA2009の結果」Retrieved from http://www. nier.go.jp/kokusai/pisa
  • マッコム, B.L.(2006)「自己調整学習と学力: 現象的視点」ジマーマン, B.J.&シャンク, D.H.編(塚野州一編訳)『自己調整学習の理論』北大路書房, 78.
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