Art
J-GLOBAL ID:201502218772898040   Reference number:15A1310683

Business Strategy for Direct Marketing of Rice in Hokkaido Large-scale Rice Production Management: Based on a Business Model Theory

北海道大規模水田作経営における米直接販売の事業戦略 -ビジネスモデル論を適用して-
Author (3):
Material:
Volume: 51  Issue:Page: 1-12 (J-STAGE)  Publication year: 2015 
JST Material Number: U0665A  ISSN: 2185-9973  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Agricultural economy,agricultural management  ,  Rice cropping 
Reference (20):
  • 安藤光義(2013)「農業経営体の展開と構造」安藤光義編著『日本農業の構造変動-2010年の農業センサス分析』農林統計協会,114-183.
  • 梅本 雅(2011)「食料自給率の向上と戸別所得補償制度の課題」梶井功・谷口信和編『民主党農政1年の総合的検証-新基本計画から戸別所得補償対策へ』農林統計協会,166-182.
  • 小野雅之(2006)「流通再編と東北の米」『東北農業経済研究』23(2),15-24.
  • 小野雅之(2007a)「米市場変革期における産地マーケティング戦略の課題」『農業経営研究』44(4),37-46.
  • 小野雅之(2007b)「小売業の再編と競争構造」『米産業の競争構造とマーケティング対応型産地再編戦略に関する研究 平成16年度~平成18年度科学研究費補助金(基盤研究(B))研究成果報告書』,12-23.
more...

Return to Previous Page