Art
J-GLOBAL ID:201502289785956540   Reference number:15A0327227

Development of Students’ Capabilities to be “Integrated” Engineers through Societal Implementation, and its Feedback to the Education

社会実装を通じた技術者総合力の養成と教育へのフィードバック
Author (2):
Material:
Volume: 63  Issue:Page: 1.68-1.73 (J-STAGE)  Publication year: 2015 
JST Material Number: L4363A  ISSN: 1341-2167  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (5):
  • 1) 五百井俊宏 : PBL導入型卒業研究による社会人基礎力の育成, 工学教育, 60-5, pp.28-33, 2012
  • 2) 山際和明, 他5名 : 卒業研修におけるエンジニアリングデザイン教育, 工学教育, 60-5, pp.34-38, 2012
  • 3) 小西正躬, 他2名 : 地域企業と協同したエンジニアリングデザイン能力の育成教育, 工学教育, 57-4, pp.54-59, 2009
  • 4) 川本思心 : コミュニケーション能力育成のための学習・教育方法開発への取り組み, 工学教育, 59-5, pp.50-57, 2011
  • 5) 伊澤 悟 : 技術者育成道場を通じたコミュニケーション力の養成, 平成26年度工学教育研究講演会講演論文集, pp.12-13, 2014
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page