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J-GLOBAL ID:201601004308358355
Update date: Mar. 11, 2025
Kaneko Kosuke
カネコ コウスケ | Kaneko Kosuke
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Homepage URL (1):
https://sites.google.com/view/kosuke-kaneko/home
Research field (2):
Sociology of education
, Learning support systems
Research keywords (3):
Entrepreneurship Education
, Educational Technology
, Computer Science
Research theme for competitive and other funds (22):
- 2022 - 2025 実習科目向けXR型電子教材の開発基盤システムとデータ駆動型教育手法の研究開発
- 2022 - 2025 A Study for Desire-driven Ideation
- 2016 - 2022 安全な IoT サイバー空間の実現
- 2018 - 2021 クリティカルシンキングの向上を目的としたアクティブラーニング型アプリの開発
- 2018 - 2020 IoT/AIセキュアクラウドプラットフォームの研究開発
- 2018 - 2019 コンテナ型仮想化技術によるクラウドホスティングの共同研究開発
- 2015 - 2018 Empirical Study on Development Systems of Education Games and Evaluation Methods for Their Efficiency in Higher Education
- 2016 - 2018 スマートフォンアプリによる学生のメンタルヘルスケア向上に関する実証研究
- 2016 - 2018 リンクト・オープン・データによる3次元マルチメディア教材利 活用基盤の研究開発
- 2015 - 2018 ゲームを適用したフォーマル・インフォーマルラーニング接続支援システムの開発
- 2014 - 2018 議論教育のための対話型教材開発に向けた基礎的研究 研究課題
- 2016 - 2017 バーチャルリアリティ技術と角度情報センシング技術を統合した体感型放射線治療技術トレーニング手法の構築
- 2015 - 2017 -
- 2015 - 2017 インターネットによる大学講義䛾提供 -法解釈と技術による課題解決䛾模索と大学経営へ䛾示唆-
- 2013 - 2016 Basic research on measurement and development of generic skills
- 2015 - 2016 フォーマルラーニングとインフォーマルラーニングの接続を支援する図書館利用学習ゲームの開発
- 2014 - 2015 医学の歴史に関する電子教材の開発
- 2014 - 2015 LAM連携による次世代学術機関リポジトリとしての大学学術資源利活用基盤の研究開発
- 2014 - 2015 学術オープンデータ拠点形成のためのテクノロジー基盤の研究開発
- 2014 - 2015 医学の歴史に関する電子教材の開発
- 2014 - 2015 フォーマルラーニングとインフォーマルラーニングの接続を支援する図書館利用学習ゲームの開発
- 2010 - 2011 Global Game Jam Fukuoka 2011
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Papers (59):
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Toshioh Fujibuchi, Kosuke Kaneko, Hiroyuki Arakawa, Yoshihiro Okada. The Usefulness of a Virtual Environment-Based Patient Setup Training System for Radiation Therapy. Journal of imaging. 2024. 10. 8
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Hiroyuki Arakawa, Toshioh Fujibuchi, Kosuke Kaneko, Yoshihiro Okada, Toshiko Tomisawa. Radiation-training system with a custom survey-meter mock-up in a browser-based mixed reality environment. Nuclear Engineering and Technology. 2024
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Kosuke Kaneko, Toshie Igarashi, Kosetsu Kayama, Takuya Takeuchi, Takuya Suzuki, Atsushi Kawase, Tomoyuki Sunaga, Masayuki Okuhara, Koji Okamura. Learning Analytics with Multi-faced Data for Cybersecurity Education. The Proceedings of 9th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI 2020). 2021. 244-249
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Zikun Han, Kosuke Kaneko, Heming Li, Haowen Tan, Kouichi Sakurai. Performance Evaluation of Volunteer Computing-based Neural Network on Ethereum Platform. The Proceedings of 10th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI 2021). 2021
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Yuta Miyahara, Kosuke Kaneko, Toshioh Fujibuchi, Yoshihiro Okada. Web-Based Collaborative VR Training System and Its Log Functionality for Radiation Therapy Device Operations. CISIS 2021: Complex, Intelligent and Software Intensive Systems. 2021. 734-746
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MISC (13):
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荒川弘之, 藤淵俊王, 岡田義広, 金子晃介, 冨澤登志子. Mixed Realityによる放射線可視化と計測模擬. 日本放射線技術学会総会学術大会予稿集. 2023. 79th
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Repos-csel : New proposal for Cybersecurity e-Learning Quiz Repository. 2020. 2020. 3. 1-7
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松本亮介, 小田知央, 笠原義晃, 嶋吉隆夫, 金子晃介, 栗林健太郎, 岡村耕二. 精緻に制御可能な恒常性のある高集積マルチアカウント型のメール基盤. 情報処理学会シンポジウムシリーズ(CD-ROM). 2018. 2018. 1. ROMBUNNO.7C-1-1389
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東島 育美. Development and experimental study of mental health app for University students : Improving the app through log analysis and questionnaire. 健康科学. 2018. 40. 33-40
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Flexible Hosting/Cloud Platform Based on Light-Weight Containers and its Evaluation and Stress Test Environment. IPSJ SIG Technical Reports. 2018. 2018. 2. 1-6
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Books (1):
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ゲームクリエイターが知るべき97のこと 2
2013
Lectures and oral presentations (29):
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人工知能やヴァーチャルリアリティを活用した教材開発の実践事例
(第2回 日本看護シミュレーションラーニング学会学術集会 教育講演II 2021)
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アイディアを形にする
(糸島市公開講座「いこっか事業」 2021)
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Blockchain-based Applications for Secure IoT Society
(Secure IoT Space Workshop 2020)
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仮想通貨とブロックチェーン技術の可能性
(宮崎大学 先導的ITセミナー 2020)
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ブロックチェーンの仕組みとその技術が未来社会にもたらす可能性
(ISACA福岡支部 2019年9月度特別セミナー 2019)
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Works (4):
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発見100年記念特別展 よみがえれ!鴻臚館 ー行き交う人々と唐物ー, "鴻臚館バーチャルリアリティ体験
2017 - 2017
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つくると!Vol.1, "どこでもドアAR"
2016 - 2016
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MONOCAFE, "手作り自作ドローン"
2015 - 2015
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Yamaguchi Mini Maker Faire 2015, "手作り二重反転式ドローン制作",
2015 - 2015
Education (3):
- 2008 - 2013 Kyushu University Graduate School and Faculty of Information Science and Electrical Engineering Department of Informatics
- 2006 - 2008 Kyushu University Faculty of Information Science and Electrical Engineering Department of Informatics
- 2002 - 2006 Kyushu University Faculty of Scicence Physics
Professional career (1):
Work history (6):
- 2021/04 - 現在 Kyushu University Academic Research and Industrial Collaboration Management Office Associate Professor
- 2016/06 - 2021/03 Kyushu University Cybersecurity Center Associate Professor
- 2016/04 - 2021/03 Kyushu Zokei Art College
- 2013/04 - 2021/03 九州産業大学 芸術学部 非常勤講師
- 2014/04 - 2016/05 Kyushu University Innovation Center for Educational Resource in Kyushu University Library Assistant Professor
- 2013/02 - 2014/03 Kyushu University Innovation Center for Educational Resource in Kyushu University Library Technical Staff
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Committee career (5):
- 2013/01 - 現在 Global Game Jam Regional Organizer
- 2011/08 - 現在 IGDA (International Game Developers Association) Fukuoka Chapter Chapter Leader
- 2019/06 - 2023/05 Information Processing Society of Japan Journal Management Committee
- 2019/02 - 2020/12 The Society of Scientific Systems of FUJITSU e-Learning Education WG for Cybersecurity and Information Ethics
- 2017/04 - 2019/03 Computer Security Group, Information Processing Society of Japan Committee
Awards (7):
- 2017/05 - 情報処理学会九州支部 奨励賞
- 2012/03 - 九州大学 九州大学総長賞 C&Cプロジェクト2011, 国際ゲーム開発イベントGlobal Game Jam Fukuoka 2012の開催と運営
- 2012/03 - Asia Digital Art Award 2011 Department of Entertainment
- 2009/03 - 2th Fukuoka Game Contest Department of Game Software
- 2007/12 - 7th Venture Business Plan Contest Award of Kyushu Bureau of Economy, Trade and Industry
- 2007/05 - 九州大学 九州大学総長賞 C&Cプロジェクト2006, 九州大学の潜在的想像力を生かしたゲーム開発環境の研究
- 2006/09 - 8th CESA Student Game Award Nominate
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Association Membership(s) (4):
INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN
, イノベーション教育学会
, IEEE
, 日本ベンチャー学会
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