Rchr
J-GLOBAL ID:201601005347957513   Update date: Sep. 25, 2025

Matsubara Kohei

マツバラ コウヘイ | Matsubara Kohei
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (5): 認知行動療法 ,  予防 ,  抑うつ ,  青年 ,  児童
Papers (28):
  • Mori, Y., Ståhlberg, T., Zhang, X., Mishina, K., Herkama, S., Korpilahti-Leino, T., Ristkari, T., Kanasuo, M., Siirtola, S., Närhi, V., et al. Let’s Learn About Emotions Program: Acceptability, fidelity, and students’ mental well-being outcomes for Finnish primary school children. Children. 2025. 12. 9. 1251
  • 川崎紗和子, 木原陽子, 木原陽子, 津田征海, 岸田広平, 岸田広平, 松原耕平, 石川信一. A longitudinal study of mental health between parents and children under the influence of COVID-19. 同志社心理. 2025. 71
  • タカハシ, キョウコ, Sakai, Motohiro, マツバラ, コウヘイ, Ishikawa, Shin-Ichi. Effectiveness of Group SST with Mental Health Prevention Education Program. Memoirs of the Faculty of Education, Miyazaki University. 2024. 102. 140-151
  • タカハシ, キョウコ, Sakai, Motohiro, マツバラ, コウヘイ. The Impact of Group Social Skills Training in Early Childhood on Social Adjustment in School Age. Memoirs of the Faculty of Education, Miyazaki University. 2024. 102. 127-139
  • A. Sourander, S. Ishikawa, T. Ståhlberg, K. Kishida, Y. Mori, K. Matsubara, X. Zhang, N. Hida, T. Korpilahti-Leino, T. Ristkari, et al. Cultural adaptation, content, and protocol of a feasibility study of school-based “Let’s learn about emotions” intervention for Finnish primary school children. Frontiers in Psychiatry. 2024. 14
more...
MISC (23):
  • 嶋田洋徳, 小関俊祐, 山崎勝之, 渡辺弥生, 冨家直明, 松原耕平, 冨永良喜. 学校におけるストレスマネジメント教育の推進と課題. 日本心理学会第89回大会. 2025
  • 杉山智風, 波光涼風, 松原耕平, 高橋史. 学校現場における認知行動療法を活用した予防的支援-現場で直面する様々な障壁を乗り越えるヒント-. 日本認知・行動療法学会大会抄録集(CD-ROM). 2024. 50th
  • 松原耕平. 多様な年齢や文脈における学校でのCBTの適応. 日本不安症学会学術大会プログラム・抄録集. 2024. 16th (Web)
  • 松原耕平. 学校でできる診断横断的メンタルヘルス予防教育プログラムの成果と課題. 認知療法研究. 2024. 17. 2
  • 臼井 卓也, 猪澤 歩, 森際 孝司, 高岡 しの, 松原 耕平, 本岡 寛子, 大対 香奈子, 藤田 昌也, 林 敬子. 女子短大生に対するグループワークプログラム実施の試み(8). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2020. 62. 105
more...
Lectures and oral presentations  (5):
  • 生徒指導基礎研修III
    (高等学校初任者研修講座 2018)
  • ストレスマネジメント教育の理論と実践~社会的スキルを伸ばす認知行動的アプローチ~
    (生徒指導研修講座 2018)
  • 学校で使える前向きコミュニケーション~子どもも先生も元気になれる関係づくり~
    (生徒指導研修講座 2018)
  • 子どものための社会的スキル訓練のこれまでとこれから
    (日本認知・行動療法学会第42回大会 2016)
  • 学校でできる認知行動療法
    (2015)
Education (3):
  • 2014 - 2017 Kansai University Graduate School
  • 2009 - 2011 University of Miyazaki
  • 2005 - 2009 University of Miyazaki
Professional career (1):
  • 心理学(博士) (関西大学)
Work history (6):
  • 2024/04 - 現在 聖泉大学 人間学部 特任講師
  • 2022/04 - 現在 Doshisha University
  • 2017/08 - 2022/03 Shinshu University Faculty of Education
  • 2017/04 - 2017/10 Kwansei Gakuin University
  • 2014/04 - 2017/10 (株)みどりトータル・ヘルス研究所
Show all
Awards (2):
  • 2019/08 - 日本認知・行動療法学会 内山記念賞(学会賞) 幼児期の社会的スキルと問題行動が児童期の社会的スキルと抑うつに及ぼす影響
  • 2018/11 - 認知療法学会 最優秀論文賞 小学校におけるユニバーサル抑うつ予防プログラムの維持効果:中学校進学後のフォローアップ
Association Membership(s) (2):
THE JAPANESE ASSOCIATION FOR COGNITIVE THERAPY ,  Japanese Association of Behavioral and Cognitive Therapies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page