Rchr
J-GLOBAL ID:201601005461321335
Update date: Sep. 29, 2022
Terada Shinichi
テラダ シンイチ | Terada Shinichi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Homepage URL (1):
https://kaken.nii.ac.jp/d/r/00346701.ja.html
Research field (1):
Special needs education
Research keywords (22):
特別支援教育
, 特別支授教育
, データベース
, 発達評価
, 脳波
, 広汎性発達障害
, 大学生
, 就労支援
, インターンシップ
, NIRS
, IRS
, 脳科学
, ADHD
, 重度重複障害
, 支援体制
, Autism-Spectrum Quotient(AQ)
, 発達障害
, エビデンスベースト教育
, Autism-Spectrum Quotient
, 自閉症スペクトラム
, 自閉症
, 職業イメージ
Papers (8):
北添 紀子, 平野 晋吾, 上田 規人, 藤田 尚文, 二宮 仁志, 松本 秀彦, 是永 かな子, 畠中 雄平, 寺田 信一. 自閉スペクトラム症の傾向がある学生に効果的な就労支援 : ビジネスマナーに限定した面接セミナーを通して. Psychiatry. 2017. 31. 4. 377-384
北添 紀子, 平野 晋吾, 寺田 信一. 自閉スペクトラム症のある大学生への就労支援 : 学内インターンシップの効果の検討. Japanese journal of learning disabilities. 2015. 24. 1. 111-119
吉井 鮎美, 岡崎 慎治, 平野 晋吾, 寺田 信一. 文の黙読課題遂行中の事象関連電位からみた自閉症スペクトラム障害児の意味処理過程. Japanese Journal of Physiological Psychology and Psychophysiology. 2015. 33. 3. 215-222
北添 紀子, 藤田 尚文, 寺田 信一. 大学生における自閉症スペクトラムの調査--the Autism-Spectrum Quotient結果の分析. Japanese journal of learning disabilities. 2009. 18. 1. 66-71
熊谷 享子, 寺田 信一, 堅田 明義, 室橋 春光. 早期・重度視力障害者における認知課題時の脳波 alpha 帯域パワの変動. Japanese journal of clinical neurophysiology. 2007. 35. 1. 37-47
more...
MISC (31):
吉井 鮎美, 岡崎 慎治, 中野 泰伺, 高橋 由子, 寺田 信一. 文意にあてはまる単語の想起からみた自閉スペクトラム症児における単文意味処理の特徴. Japanese journal of disability sciences. 2018. 42. 207-215
山崎敏秀, 大久保 裕也, 谷 亜由美, 宇川 浩之, 矢野川 祥典, 大薮 安世, 西本 三智, 坂本 由布子, 寺田 信一. 知的障害特別支援学校における21世紀型の職業教育の在り方とその展開に関する考察. 高知大学教育実践研究. 2018. 32. 147-154
鈴木 保巳, 池田 有紗, 板橋 潤子, 高橋 由子, 松本 秀彦, 平野 晋吾, 寺田 信一. 重症心身障害児における複合刺激による予告の効果 : 脳波基礎律動の事象関連性変動の事例検討. Bulletin of Faculty of Education, Nagasaki University. 2017. 3. 131-139
髙橋 由子, 松本 秀彦, 寺田 信一. 読み書き困難児童に対するフラッシュカードによる読み指導の効果. 高知大学教育実践研究. 2017. 31. 55-63
柴岡 芽生, 柳本 佳寿枝, 寺田 信一. 知的障害生徒に対する3色食品分類を用いた「バランスの良い食事」選択スキルの指導. 高知大学教育実践研究. 2017. 31. 65-72
more...
Work history (1):
2011 - 2013 Kochi University Research and Education Faculty
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM