Rchr
J-GLOBAL ID:201601010233729549   Update date: Oct. 24, 2024

TAOTAO BI

ビイ タオタオ | TAOTAO BI
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (11): サンフランシスコ市 ,  San Francisco ,  consensus building ,  urban tourism ,  inner city regeneration ,  neighborhood commercial district revitalization ,  San Francisco ,  consensus building ,  urban tourism ,  neighborhood commercial district revitalization ,  まちづくり
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2016 - 現在 新産業都市における商店街の変遷:企業社会の影響に関する理論的・実証的研究
  • 2016 - 現在 The Impact of Central City's Amenities on the Development of a Manufacturing Sector of High Value Added Products in a Metropolitan Area
  • 2013 - 現在 サンフランシスコ市の商店街活性化:協働型計画の役割に関する理論的・実証的研究
  • 2021 - 2025 The Impact of Craft Breweries on Tourism Development in Japan
  • 2018 - 2021 Effect of Regional Industrial Structure on Interest Adjustment in DMO: Comparative case study between US cities
Show all
Papers (36):
  • How Hippie Farmers and Hippie Chefs Created the Iconic American Slow Food: California Cuisine. Japan Marketing Journal. 2020. 39. 20-29
  • The Development of U.S. Organic Agriculture: How Back-to-the Landers and Hippies Revolutionized the American Food Industry. Hitotsubashi Business Review. 2019. 67. 3. 8-18
  • 米国における有機食品生協の発展:ピープルフードコープに関する事例研究. 日本マーケティング学会コンファレンス・プロシーディングス. 2019. 8
  • The Development of Organic Produce Wholesalers in the United States: A Case Study of the Organically Grown Company. 2019. 52. 1. 1-28
  • Changes in Oregon's Farmers Market: From Eugene Producers' Public Market to Corvallis-Albany Farmers' Market. Rissho Management Review. 2019. 52. 1. 29-64
more...
MISC (2):
  • 講演録 留学生のための定性的方法論 : 事例研究の魅力. 山口経済学雑誌. 2017. 66. 1・2. 176-195
  • 畢 滔滔. 千葉商工会議所販売士会創立30周年記念事業フォーラム・基調講演要旨 高齢化時代における街のにぎわい--商店街の長期的な発展を目指して. 販売士. 2007. 177. 10-14
Books (10):
  • シンプルで地に足のついた生活を選んだ ヒッピーと呼ばれた若者たちが起こしたソーシャルイノベーション: 米国に有機食品流通をつくりだす
    白桃書房 2020
  • From a "Growth Machine" to a "Livable City": Changes in City Planning or Portland, Oregon since the 1970s
    Hakuto-shobo 2017
  • チャイナタウン, ゲイバー, レザーサブカルチャー, ビート, そして街は観光の聖地となった - 「本物」が息づくサンフランシスコ近隣地区
    白桃書房 2015
  • Revitalizing Neighborhood Commercial Districts: The Experience of San Francisco
    2014
  • 変貌する千葉経済:新しい可能性を求めて
    白桃書房 2011
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • Weakness in Japan's Civil Society in the Postwar Era
    (55th Annual Conference of the Association of Collegiate Schools of Planning 2015)
  • San Francisco's SOMA Area: The Development of Leather Subculture and Gay Tourism
    (Japan Marketing Academy Conference 2014 2014)
  • Using Urban Tourism to Revitalize Neighborhood Commercial Districts
    (Japan Society of Marketing and Distribution Conference 2014 2014)
  • 震災復興における市民参加のまちづくり:サンフランシスコ港の事例研究
    (日本商業学会第62回全国研究大会 2012)
  • サンフランシスコ市におけるチェーンストア規制:その運用と近隣地区小売業に対する影響
    (日本商業学会第61回全国研究大会 2011)
more...
Education (1):
  • 1995 - 2000 Hitotsubashi University
Professional career (1):
  • 博士(商学) (一橋大学大学院)
Work history (7):
  • 2014/04 - 現在 Rissho University Faculty of Business Administration Department of Business Administration Professor
  • 2013/04 - 2014/03 Rissho University Faculty of Business Administration Department of Business Administration Associate Professor
  • 2011/10 - 2013/03 Keiai University Department of Economics Professor
  • 2004/10 - 2011/09 Keiai University, Chiba, Japan Department of Economics Associate Professor
  • 2008/04 - 2009/03 Institute of Urban & Regional Development (IURD), University of California, Berkeley, USA Visiting Scholar
Show all
Committee career (4):
  • 2005 - 現在 千葉市中心市街地まちづくり協議会まちづくり特別委員会 委員
  • 2009/09 - 2009/11 千葉市事務事業外部評価 委員
  • 2006 - 2007 千葉市シティセールス戦略プラン懇話会 委員
  • 2004 - 2005 千葉市商業振興指針検討委員会 座長
Awards (4):
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本 大賞2021 / 準大賞 『シンプルで地に足のついた生活を選んだ ヒッピーと呼ばれた若者たちが起こしたソーシャルイノベーション :米国に有機食品流通をつくりだす』
  • 2016/06 - Japan Society of Marketing and Distribution Japan Society of Marketing and Distribution Book Award From "Blighted Areas" to "Cultural Attractions": The Transformation of Minority Neighborhoods in San Francisco
  • 2014/11 - 日本マーケティング学会 マーケティングコンファレンス2014・コンファレンス・ベストペーパー賞
  • 2003/05 - 日本商業学会学会賞(優秀論文賞)
Association Membership(s) (5):
Japan Marketing Academy ,  日本商業学会 ,  組織学会 ,  日本商品学会会員 ,  Association of Collegiate Schools of Planning (ACSP)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page