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J-GLOBAL ID:201601011237621277   Update date: Sep. 03, 2024

Masaya Takata

Masaya Takata
Affiliation and department:
Job title: lecturer
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (6): communication ,  chicago school ,  padagogy ,  citizenship education ,  Philosophy of Education ,  Sociological Imagination
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2020 - 2025 自然保育認定・認証制度の影響と効果に関する実証的研究
  • 2020 - 2025 自然保育認定・認証制度の影響と効果に関する実証的研究
  • 2014 - 2017 C・W・ミルズのプラグマティズム研究: 自己論と「公衆教育」のつながりに着目して
Papers (2):
  • Takata Masaya. How A. Strauss Develops The Theory of Motive by Mills : Toward the Perspective of Transformation by Others. 2017. 58. 58. 35-44
  • Takata Masaya. The Meaning of "Sociological Imagination" in Post-modern Society; Toward The Reconstruction of the Public Through Lived Experience. Buletin of John Dewey Society of Japan. 2016. 57. 57. 33-42
MISC (7):
  • Why Participatory Action research is required? : On the Moral Standard of Qualitative Research. 2021. 44. 21-30
  • Public Sociology Project for Dialogue : The Perspective for Connecting Dialogue and Experience. 2020. 43. 17-27
  • 高田 正哉. チャールズ・ライト・ミルズによるミード思想の解釈 : 動機論からの他者論へ向けて. 児童文化研究所所報. 2019. 41. 1-12
  • 高田 正哉. How We Constitute Curriculum to Understand Others? : The Approach from Symbolic Interactionism. 紀要 上田女子短期大学附属図書館・紀要委員会 編. 2019. 42. 25-35
  • 高田 正哉. The Vision of Higher Learning in Urban Society Studies by C. Wright Mills : the Study of the Relation between Urban Issues and Citizenship Education. 研究室紀要. 2015. 41. 125-134
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Books (1):
  • Finding our region for the future
    2019 ISBN:9784902676334
Lectures and oral presentations  (8):
  • どのようにして自然保育によって他者理解を育てられるか 〜シンボリック相互作用論からのアプローチ
    (第2回日本自然保育学会 2017)
  • 動機論とプラグマティズム 〜C・ライト・ミルズのミード読解からの考察
    (第61回 日本デューイ学会 2017)
  • 戦後日本思想における「主体性」とプラグマティズム: 日本における公共社会学論争を手がかりとして
    (第58回教育哲学会大会 2016)
  • 「生きられた経験」の解釈法における物語の定義: C・ライト・ミルズの動機研究との関連に着目して
    (第60回日本デューイ学会大会 2016)
  • 自然保育におけるコミュニティスペースの意義: 長野県富士見町を事例として
    (第1回自然保育学会大会 2016)
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Education (1):
  • 2014 - 2020 University of Tokyo Graduate School of Education department of Educational history and phylosophy
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (東京大学)
Work history (6):
  • 2022/04 - 現在 The University of Aizu Junior College Division Department of Early Childhood Education Lecturer
  • 2021/04 - 2022/03 Bandai Town Board of Education at Bandai Town Coordinator of Environment in Learning
  • 2018/04 - 2021/03 Ueda Woman Junior College department of nursery and education in childhood lecturer
  • 2017/09 - 2018/03 Shinshu University
  • 2014/04 - 2017/03 日本学術振興会 特別研究員 DC1
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Committee career (2):
  • 2023/04 - 現在 会津若松市教育委員会 社会教育委員
  • 2021/12 - 2022/12 Ueda City Educational Board Board of Social Education
Association Membership(s) (3):
The Philosophy of Education Society (U.S.A.) ,  John Dewey Society of Japan ,  Philosophy of Education Society of Japapn
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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