Rchr
J-GLOBAL ID:201601013666396772
Update date: Sep. 02, 2023
Yamada Izumi
ヤマダ イズミ | Yamada Izumi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
National Agriculture and Food Research Organization
About National Agriculture and Food Research Organization
Search "National Agriculture and Food Research Organization"
Detailed information
Job title:
Principal Scientist
Research field (3):
Business administration
, Agricultural sociology
, Agricultural and food economics
Papers (18):
山田伊澄, 澤田守, 納口るり子. 農業法人における正社員の人材育成方策の効果の特徴と課題-施設野菜と他品目(稲作,露地野菜,果樹)との比較分析-. 農業および園芸. 2021. 96. 11. 954-961
山田伊澄, 山本淳子, 澤田守. 生産品目の違いからみた農業法人における経営継承の現状と課題. 関東東海北陸農業経営研究. 2021. 111. 24-31
山田 伊澄, 澤田 守, 納口 るり子. 生産品目の違いからみた農業法人における正社員の人材育成方策の効果の特徴と課題 -施設野菜に着目して-. 農林業問題研究. 2020. 56. 3. 109-116
Development of local revitalization activities using agricultural products: Focusing on the mediator's roles for improving “attractiveness”. 2015. 22. 3. 341-346
山田 伊澄. オランダの施設園芸における農業者育成の現状と特徴. 農林業問題研究. 2014. 50. 1. 83-87
more...
MISC (17):
山田伊澄. 書評 八木洋憲著『都市農業経営論』. 農業経営研究. 2022. 59. 4. 117-118
山田 伊澄. 協働することで何が変わるのか-都市農村交流の再評価-. 農業と経済. 2010. 76. 9. 30-38
山田 伊澄. 農業体験で子どもはどう変わるか. 児童心理. 2009. 63. 8. 109-113
山田 伊澄. 農業体験学習の教育的効果に関する実証分析. 農業および園芸別冊 農業・農村のエンタテインメントデザイン. 2009. 3-8
山田 伊澄. 農業・農村の教育的機能を発揮するための農業体験学習の取り組み方法. ARIC情報. 2008. 89. 36-41
more...
Books (4):
農業体験学習の実証分析-教育的効果の向上と農村活性化をめざして-
農林統計協会 2016
担い手育成に向けた経営管理と支援手法
農林統計協会 2011
学校給食における地産地消と食育効果
筑波書房 2010
地域住民と農的空間
農林統計協会 2002
Professional career (1):
博士(農学)
Committee career (9):
2020/06 - 2022/03 日本農業経済学会 理事
2020/09 - 2021/09 日本農業経営学会常任理事
2019/07 - 2021/07 人事院 国家公務員採用総合職試験試験専門委員
2010/10 - 2020/10 地域農林経済学会理事
2014/04 - 2016/09 日本農業経営学会常任理事
2010/04 - 2012/06 日本農業経営学会常任理事
2008/04 - 2009/03 農林水産省にっぽん食育推進事業教育ファーム推進事業効果測定委員
2008/01 - 2008/03 農林水産省にっぽん食育推進事業教育ファーム推進事業効果測定準備会合委員
2007/06 - 2008/03 つくば市市民農園整備検討委員会委員
Show all
Awards (1):
2016/09 - 日本農業経営学会 学術賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM