Rchr
J-GLOBAL ID:201601014253355160   Update date: Jun. 08, 2021

Konishi Naomi

コニシ ナオミ | Konishi Naomi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research keywords  (5): Diversity Management ,  Youth Employment ,  Higher Education ,  Vocaional Education and Training ,  Human Resources Management
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2016 - 2019 国際機関の人材育成システムと外国人国際公務員のキャリア形成に関する実証研究
Papers (4):
  • NAOMI KONISHI. Mentoring Undergraduate Students: International Trends in Research and Prospects for Mentoring at Japanese Universities. 関西学院大学高等教育研究. 2020. 10. 11-24
  • 小西 尚実. 途上国へのTVET支援の国際的動向と課題~国連UNESCOの活動を通して. 総合政策研究. 2019. 58. 59-70
  • 小西 尚実. The Development of India`s Higher and Technical Education Policy: Challenges toward the Realization of a Knowledge-Based Society. 関西学院大学高等教育研究. 2017
  • NAOMI KONISHI. Human Resources Development Initiatives in Singapore: Investing in Sustainable Global Competitiveness. Social Policy Research, Kwansei Gakuin University. 2014. 46. 67-76
Books (3):
  • グローバルキャリアのすすめ
    関西学院大学出版会 2018 ISBN:4862832539
  • K.G.リブレット『日本の常識、世界の非常識 - グローバルスタンダードを考える』
    関西学院大学出版会 2013 ISBN:4862831427
  • グローバル社会の国際政策
    関西学院大学出版会 2011
Works (2):
  • フィリピン貧困層の子供たちへの教育支援活動
    2010 - 現在
  • ビジネス誌『examiner』への寄稿
    2013 - 2013
Education (3):
  • - 1998 Kyoto University
  • - 1998 Kyoto University
  • - 1996 The London School of Economics and Political Sciences Master of Science in Personnel & Industrial Relations
Professional career (3):
  • 人的資源管理 (ロンドンスクールオブエコノミクス)
  • 経済学 (京都大学)
  • MA in Economics (Kyoto University)
Work history (4):
  • 2016/10/30 - 2017/03/31 UNESCO Education Sector - Techinical and Vocational Education and Training UN Volunteer
  • 2004/04/01 - 2007/08/31 Asian Development Bank Advisor to the President
  • 2000/04/01 - 2004/03/31 Asian Development Bank Human Resources Specialist
  • 1997/01/31 - 1998/07/31 ILO External Collaborator
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page