Rchr
J-GLOBAL ID:201601015579081547   Update date: Nov. 10, 2024

Oki Yuko

オオキ ユウコ | Oki Yuko
Affiliation and department:
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (21): 地域創生 ,  マーケティング戦略 ,  スマートシティ ,  イノベーション ,  技術の継承 ,  ビジネスモデル ,  産業クラスター ,  伝統工芸 ,  オペラ ,  情報伝達 ,  伝統産業 ,  グローバル戦略 ,  楽器 ,  ヴァイオリン製作 ,  音楽祭 ,  アーキテクチャ ,  ブランド ,  職人 ,  伝統とイノベーション ,  アートマネジメント ,  クレモナ
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2022 - 2027 オープン・イノベーションによる中小企業のものづくり高度化のプロセス
  • 2022 - 2025 成熟市場でのビジネスモデル再構築~アンバンドリング、リ・バンドリングに着目して
  • 2019 - 2023 持続的優位を持つビジネスモデル~外部から見えにくい構造の解明
  • 2016 - 2021 オープン・イノベーションによる製品高度化のメカニズム~技術とアートの融合
  • 2015 - 2019 Re-examination of industrial production-bridging from traditional industrial cluster to the leading edge-
Show all
Papers (76):
  • 大木裕子, 荒井弘毅. Harmonizing Tradition and Technology in Artisanal Craftmanship. しごと能力研究. 2024. 12. 52-69
  • 大木裕子, 山田英夫. アート分野におけるバリューチェーンの再構築~ハイカルチャーとロウカルチャーのアンバンドリング・リバンドリングに着目して. しごと能力研究. 2024. 12. 18-35
  • Brand Strategy of Toarco Toraja : Harmonizing Sustainability and Innovation in Key Coffee's Approach. Kyoritsu business & economics review. 2024. 4. 1-26
  • The Process of Regional Design Construction by Digital Transformation (DX). 2023. 57. 81-101
  • 山田英夫, 大木裕子. 成熟市場における新規参入業者のビジネスモデル. 経営行動研究年報. 2022. 31. 35-39
more...
MISC (4):
  • The Bayreuth Festival : Festival management on Tradition and Innovation. 2015. 27. 1-16
  • Yuko OKI. Innovation of Ukulele making : Case study of Urabe factory in Kyoto. 2011. 19. 27-39
  • Yuko OKI. Brand Management : Common features of Standard Character. Bulletin of the Faculty of Informatics for Arts, Shobi University. 2004. 3. 65-77
  • Oki Yuko. Present Situation and Possibility of Community Business. 2004. 23. 57-69
Books (24):
  • スタートアップ創出 10の提言
    中央経済社 2023 ISBN:9784502460517
  • ビジネス学への招待
    中央経済グループパブリッシング 2023 ISBN:450245821X
  • 簿記学 第3版
    税務経理協会 2023
  • 産業集積のダイナミクス:ものづくり高度化のプロセスを解明する
    中央経済社 2019
  • Enterprise as a Carrier of Culture
    Springer 2019
more...
Lectures and oral presentations  (44):
  • Harmonizing Tradition and Technology in Artisanal Craftmanship
    (16th ESA Conference 2024)
  • 地域デザインとDX
    (地域デザイン学会 第2回デジタルトランスフォーメーション研究フォーラム 2022)
  • コモディティ化する成熟市場のビジネスモデル
    (経営行動研究学会 第31回 全国大会 2021)
  • Innovation and Tradition of Arita’s Ceramic Cluster in Japan
    (13th RSEP International Conference on Business and Finance 2019)
  • Who is the Desirable Contributores for the Cultural Performances?
    (17th Hawaii International Conference onArts 2019)
more...
Education (4):
  • 2000 - 2003 Waseda University Graduate School of Asia Pacific Studies
  • 1998 - 2000 Waseda University Graduate School of Asia Pacific Studies
  • 1999 - 1999 リヨン経営大学院 MBA
  • Tokyo University of the Arts Faculty of Music Instrumental Music Course
Professional career (1):
  • 博士(学術) (早稲田大学)
Work history (8):
  • 2022/04 - 現在 Kyoritsu Women's University
  • 2019/04 - 現在 Waseda University Comprehensive Research Organization
  • 2022/04 - 2023/03 東洋大学大学院 ライフデザイン研究科
  • 2016/04 - 2022/03 Toyo University Faculty of Human Life Design
  • 2012/04 - 2016/03 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration
Show all
Committee career (13):
  • 2019/09 - 現在 しごと能力研究学会 学会誌編集委員
  • 2019/07 - 現在 経営行動研究学会 学会誌編集委員
  • 2018/10 - 現在 しごと能力研究学会 理事
  • 2015/07 - 現在 経営行動研究学会 理事
  • 2016/08 - 2018/07 日本学術振興会 特別研究員等審査会専門委員及び国際事業委員会 書面審査員・書面評価委員
Show all
Awards (1):
  • 2010/02 - Shoko Research Institute Award for studies on small business
Association Membership(s) (4):
Society for Research on Work Competency ,  European Sociological Association ,  JAPAN ACADEMY OF MANAGEMENT ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page