Rchr
J-GLOBAL ID:201601018228606081   Update date: Oct. 10, 2021

Hashino Akihiro

ハシノ アキヒロ | Hashino Akihiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (5): 教育政策 ,  教育財政 ,  教員供給 ,  政策評価 ,  政策過程
Papers (38):
  • Akihiro Hashino. Work Environment and Teachers’ Career Choice, Teacher Supply: Research Trends and Future Issues. 2020. 40. 111-128
  • 橋野晶寛. 地方教育政策の政治過程. 教育社会学研究. 2020. 106. 13-33
  • Akihiro Hashino. A Methodological Examination of SGP Models for Teacher/School Evaluation. 2020. 59. 261-272
  • 橋野晶寛. 教育経済学-教育学研究者はどこに「経済学」を見出し、向き合うのか. 教育学年報. 2019. 11. 339-356
  • 橋野 晶寛. 教育政策分野における付加価値モデルの方法的論点. 北海道教育大学紀要. 教育科学編. 2018. 69. 2
more...
Books (7):
  • 教員の職場適応と職能形成 : 教員縦断調査の分析とフィードバック
    ジアース教育新社 2021 ISBN:9784863715691
  • Educational Policy and Administration
    Yuhikaku 2020 ISBN:9784641150713
  • 教育制度を支える教育行政
    ミネルヴァ書房 2019
  • 現代の教育費をめぐる政治と政策
    大学教育出版 2016
  • 公共政策評価の理論と実際
    現代図書 2006
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • 教育政策・行政の考え方と高等教育
    (広島大学高等教育研究開発センター公開研究会 2021)
  • 労働環境と教職選択の関係に関する計量的実証分析
    (日本教育行政学会第55回大会 2020)
  • 教育経済学と因果推論-「教育」の側から見た意義と論点-
    (広島大学高等教育研究開発センター公開研究会 2019)
  • 教員の勤務状況と心身の健康の関係-非従来的な因果効果識別・推定戦略による分析-
    (日本教育行政学会第54回大会 2019)
  • 教育行政学における量的研究の意義と課題
    (日本教育行政学会第54回大会 2019)
more...
Professional career (1):
  • 博士 (東京大学)
Work history (2):
  • 2018/10 - 現在 The University of Tokyo Graduate School of Education
  • 2011/04 - 2018/09 Hokkaido University of Education Faculty of Education, Asahikawa Campus
Awards (3):
  • 2018/10 - 日本教育行政学会 学会賞
  • 2012/10 - 日本教育社会学会 奨励賞(論文の部)
  • 2004/10 - 日本教育行政学会 研究奨励賞
Association Membership(s) (5):
Public Policy Studies Association, Japan ,  THE JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL SOCIOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION ,  THE JAPAN EDUCATIONAL ADMINISTRATION SOCIETY ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page