Rchr
J-GLOBAL ID:201601020668535504   Update date: Feb. 22, 2021

Tanaka Saori

タナカ サオリ | Tanaka Saori
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2016 - 2019 1・2歳児における身体活動に関する評価基準作成に向けた試み
  • 2012 - 2016 幼児の身体活動に関するカリキュラム作成への試み-保育現場の実践を意図して-
Papers (12):
more...
MISC (12):
  • 田中 沙織. Relation between Physical Activities and Motor Skills in 4- and 5-Year-Old Young Children : For Understanding the Current Status of Physical Activities in Young Children. 広島女学院大学人間生活学部紀要 = Journal of the Faculty of Human Life Studies, Hiroshima Jogakuin University. 2016. 3. 69-75
  • 前田 美和子, 田中 沙織. Awareness Survey on Christian Early Childhood Education and Care, Targeting Students Who are Studying in Christian Universities. 幼児教育心理学科研究紀要 = Journal of the Department of Child Education and Psychology. 2016. 2. 37-44
  • 田中 沙織. Physical Activity of Infants in the Stage of Rudimentary Exercise. 広島女学院大学論集. 2016. 63. 145-155
  • Tanaka Saori. A Study of the Relationship between Young Children's Motor Abilities and Physical Activities : Focusing on Five Year Old Children's Physical Activity Counts in a Day(Part I Article on Free Topics). Research on early childhood care and education in Japan. 2009. 47. 2. 112-120
  • 大野 歩, 佐藤 智恵, 田中 沙織, 飯野 祐樹, 真鍋 健. A study on the child care conference held by teachers in kindergarten and graduate students. The Annual of research on early childhood. 2009. 31. 123-130
more...
Lectures and oral presentations  (13):
  • 保育の条件と幼児の身体活動の関連に関する研究-1歳児クラスの幼児と担当保育士の身体活動に着目して-
    (日本保育学会第67回大会 2014)
  • 生活リズム確立に対する阻害要因に関する研究-幼児期における保護者の意識に着目して-
    (日本保育学会第65回大会 2012)
  • イギリスにおける身体活動ガイドラインにみる幼年期の身体活動に関する一考察-M-GTAを手法として-
    (日本発育発達学会第10回大会 2012)
  • 保育者を目指す学生の体力と生活習慣について
    (日本発育発達学会第8回大会 2010)
  • 幼児期の家庭における身体活動量-保護者の運動意識との関連から-
    (日本体育学会第60回大会 2009)
more...
Education (1):
  • 2003 - 2005 佐賀大学大学院 教科教育専攻保健体育科専修修士課程
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page