Rchr
J-GLOBAL ID:201601021246765287
Update date: Apr. 26, 2023
Ito Kazumi
イトウ カズミ | Ito Kazumi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Seisa University
About Seisa University
Search "Seisa University"
Detailed information
Other affiliations (1):
Seisa University
Faculty of Life Network Sciences
Research field (1):
Cognitive sciences
Research keywords (1):
数
Papers (9):
伊藤一美. 研究委員会企画シンポジウム 算数障害をどうとらえるか (第 27 回大会特集 発達障害のある子どもたちのインクルーシブ教育システムの構築). LD研究. 2019. 28. 2. 224-233
伊藤一美. 算数障害の主要な症状としての計算障害について (第26回大会特集 発達障害の人の社会参加 : 大人になって幸せになるために) -- (研究委員会シンポジウム 算数障害の理解と支援 : 計算の問題やワーキングメモリとの関連性に焦点を当てて). LD研究. 2018. 27. 2. 160-170
Comprehension of Dyscalculia : Assessment, Instruction and Support of Stumbling in Calculation. 2017. 26. 1. 47-55
伊藤 一美. Investigating the ideal way of assessing arithmetic ability in the classroom. Japanese journal of learning disabilities. 2008. 17. 3. 303-308
Investigation and assessment of mathematical abilities. Japanese journal of learning disabilities. 2008. 17. 3. 295-302
more...
MISC (10):
伊藤 一美. 【学習障害を支援する】 算数につまずきを示す子どもの理解とその指導. こころの科学. 2016. 187. 77-82
伊藤 一美. 【発達障害児の学びを支える】 発達障害児に対する学びの支援 発達特性に応じた支援を考える. 発達. 2007. 28. 110. 2-6
伊藤 一美. 【発達障害児の学びを支える】 算数の学びの支援 算数障害の評価と支援を考える. 発達. 2007. 28. 110. 14-20
伊藤 一美. 発達障害児に対する学びの支援--発達特性に応じた支援を考える (特集 発達障害児の学びを支える). 発達. 2007. 28. 110. 2-6
伊藤 一美. 算数の学びの支援--算数障害の評価と支援を考える (特集 発達障害児の学びを支える). 発達. 2007. 28. 110. 14-20
more...
Committee career (5):
2020/08 - 現在 日本LD学会 編集委員
2020/08 - 現在 日本LD学会 研究委員
2018/06 - 2020/08 日本LD学会 編集委員
2018/06 - 2020/08 日本LD学会 研究委員
2016/06 - 2018/06 日本LD学会 研究委員
Awards (3):
2012 - 日本LD学会 研究発表奨励賞第38号
2007 - 日本LD学会 研究発表奨励賞第16号
2000 - 日本LD学会 研究奨励賞第1号
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM