Art
J-GLOBAL ID:201602230509184791   Reference number:16A0723641

高校生に対するシミュレータ実習を含む体験講座の効果

Author (12):
Material:
Volume:Page: 17-20  Publication year: Jun. 2015 
JST Material Number: L8431B  ISSN: 2436-4452  Document type: Article
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (5):
  • 新潟大学医学部医学科:教育理念・教育目標. URL: http://www.med.niigata-u.ac.jp/contents/about_us/index.html
  • Motola I, Devine LA, Chung HS, et al. Simulation in healthcare education: a best evidence practical guide. AMEE Guide No. 82. Med Teach 2013; 35: e1511-30.
  • 鈴木 利哉,別府 正志,奈良 信雄:わが国の医学部におけるスキルスラボの整備状況及びスキルスラボにおけるシミュレーション講習会の現状調査. 医学教育 2009;40:361-65.
  • 石川和信、菅原亜紀子、小林 元、奈良信雄:医学教育におけるシミュレータ活用に関する全国調査2012. 医学教育2013;44:311-314
  • 阿部幸恵:シミュレーション教育の構築. 日本の医学教育の挑戦(鈴木康之、藤崎和彦、丹羽雅之監修), 篠原出版新社, 東京, 2012, p130-35.
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page