Art
J-GLOBAL ID:201602270304541150   Reference number:16A0645943

学びを助けるアクティブ・ラーニングとは?-日米中の物理授業比較から

Author (1):
Material:
Volume: 22  Issue:Page: 64-67  Publication year: Jul. 15, 2016 
JST Material Number: L3628A  ISSN: 1340-993X  Document type: Newsletter
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (15):
  • 1) 中央教育審議会「新たな未来を築くための大学教育の質的転換にむけて~生涯学び続け,主体的に考える力を育成する大学へ~(答申)」(2012).
  • 2) 中央教育審議会「初等中等教育における教育課程の基準等の在り方について (諮問)」(2014).
  • 3) C. Bonwell and J. Eison Active Learning : Creating Excitement in the Classroom Jossey-Bass (1991).
  • 4) L.C. McDermott and P.S. Shaffer Tutorials in Introductory Physics Prentice Hall (1998).
  • 5) E. Mazur Peer Instruction : A User's Manual Prentice Hall (1997).
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page