Art
J-GLOBAL ID:201602270304541150
Reference number:16A0645943
学びを助けるアクティブ・ラーニングとは?-日米中の物理授業比較から
Author (1):
Material:
Volume:
22
Issue:
2
Page:
64-67
Publication year:
Jul. 15, 2016
JST Material Number:
L3628A
ISSN:
1340-993X
Document type:
Newsletter
Country of issue:
Japan (JPN)
Language:
JAPANESE (JA)
Reference (15):
-
1) 中央教育審議会「新たな未来を築くための大学教育の質的転換にむけて~生涯学び続け,主体的に考える力を育成する大学へ~(答申)」(2012).
-
2) 中央教育審議会「初等中等教育における教育課程の基準等の在り方について (諮問)」(2014).
-
3) C. Bonwell and J. Eison Active Learning : Creating Excitement in the Classroom Jossey-Bass (1991).
-
4) L.C. McDermott and P.S. Shaffer Tutorials in Introductory Physics Prentice Hall (1998).
-
5) E. Mazur Peer Instruction : A User's Manual Prentice Hall (1997).
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.
,
,
,
,
Return to Previous Page