Rchr
J-GLOBAL ID:201701002837861962   Update date: Apr. 18, 2023

Kawai Kazue

Kawai Kazue
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2024 クラッシック音楽文化を止めるな:ピアノ教育支援ツールの開発とFDデザイン
  • 2019 - 2022 改訂版タキソノミーテーブルを用いた授業改善手法:授業デザインとリフレクション
  • 2018 - 2021 自律的な積み上げ学習につながる授業内・外学習の効果的な連携の取り方
  • 2018 - 2021 小学校英語教育におけるチャンツの効果とメカニズムの解明
  • 2017 - 2020 英語授業学研究(学習者の英語運用能力を促進する授業実践の定式化)
Show all
Papers (18):
  • 中西千春, 川井一枝. 英語プレゼンテーション授業における 音大生の意識変化:タキソノミー・テーブルと日本語を活用した試み. 紀要(国際教育研究所). 2022. 27/28. 13-23
  • Kazue Kawai. Revisiting reading aloud as a technique in English developmental education: Reading aloud using chants. Journal of the Japan Association for Developmental Education. 2021. 15. 57-71
  • Kazue Kawai, Shigeto Sakari, Wataru Suzuki. Is chant practice difficult for elementary school students? : Focusing on pronunciation ant the number of utterances. JES Journal. 2021. 21. 20-35
  • Kazue Kawai, Shigeto Sakari, Wataru Suzuki. A Report on Writing Activity by Six Graders at Elementary School: Worksheets, Questionnarie, and Observation. Jes Journal. 2020. 20. 53-68
  • Kazue Kawai. Effects of reading aloud using chants method: A comparison of acoustic analysis and human ears. Annual Review of English Language Education in Japan. 2019. 30. 193-208
more...
MISC (6):
  • 川井一枝, 小島さつき. Zoom授業におけるヒントと課題-MYU英語授業の実践から. JACET東北支部通信(48). 2022
  • 川井一枝. タキソノミー・テーブルを用いた学びの視覚化:教職課程学生の英語発音に対する意識. JACET東北支部通信. 2020. 46. 6
  • 川井 一枝. IMU英語運用能力向上プログラム:学生の総合的な英語力向上を目指して(2). 平成28年度いわき明星大学学修総合支援センター活動報告書. 2017. 2. 5-9
  • 川井 一枝. IMU英語運用能力向上プログラム:学生の総合的な英語力向上を目指して(1). 平成27年度いわき明星大学学修総合支援センター活動報告書. 2016. 1. 6-12
  • 川井 一枝. 保育と児童英語の領域を統合した英語授業:歌やチャンツの効果. 短期大学英語教育研究会授業研究. 2014. 2. 4-5
more...
Books (1):
  • English Education and Language Studies
    2018
Lectures and oral presentations  (47):
  • 音楽大学における国際性向上を目的としたワークショップの実施
    (第230回東アジア英語教育研究会(オンライン開催) 2023)
  • 日本語とタキソノミー・テーブルを活用した英語必修科目:質問紙調査の結果から
    (第17回日本リメディアル教育学会全国大会(オンライン開催) 2022)
  • 学びを視覚化するタキソノミー・テーブル :教職志望学生の内省力向上を目指して
    (第47回全国英語教育学会北海道研究大会(オンライン開催) 2022)
  • 暗唱したチャンツの評価 「通じやすさ」と「外国語訛り」に焦点をあてて
    (第22回小学校英語教育学会全国大会(オンライン開催) 2022)
  • リメディアル教育におけるプレゼンテーション指導と学生の自己評価についての考察
    (第221回東アジア英語教育研究会(オンライン開催) 2021)
more...
Professional career (1):
  • 博士 (東北大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page