Rchr
J-GLOBAL ID:201701002837861962   Update date: Jul. 29, 2021

Kawai Kazue

Kawai Kazue
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Other affiliations (1):
  • 基盤教育群  准教授
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2024 クラッシック音楽文化を止めるな:ピアノ教育支援ツールの開発とFDデザイン
  • 2019 - 2022 改訂版タキソノミーテーブルを用いた授業改善手法:授業デザインとリフレクション
  • 2018 - 2021 自律的な積み上げ学習につながる授業内・外学習の効果的な連携の取り方
  • 2018 - 2021 小学校英語教育におけるチャンツの効果とメカニズムの解明
  • 2017 - 2020 英語授業学研究(学習者の英語運用能力を促進する授業実践の定式化)
Show all
Papers (17):
  • Kazue Kawai. Revisiting reading aloud as a technique in English developmental education: Reading aloud using chants. Journal of the Japan Association for Developmental Education. 2021. 15. 57-71
  • Kazue Kawai, Shigeto Sakari, Wataru Suzuki. Is chant practice difficult for elementary school students? : Focusing on pronunciation ant the number of utterances. JES Journal. 2021. 21. 20-35
  • Kazue Kawai, Shigeto Sakari, Wataru Suzuki. A Report on Writing Activity by Six Graders at Elementary School: Worksheets, Questionnarie, and Observation. Jes Journal. 2020. 20. 53-68
  • Kazue Kawai. Effects of reading aloud using chants method: A comparison of acoustic analysis and human ears. Annual Review of English Language Education in Japan. 2019. 30. 193-208
  • 川井 一枝. Development of the local information providing application for personal digital assistants using Beacon system. いわき明星大学研究紀要. 人文学・社会科学・情報学篇 = The research bulletin of Iwaki Meisei University. 2017. 2. 128-138
more...
MISC (5):
  • 川井一枝. タキソノミー・テーブルを用いた学びの視覚化:教職課程学生の英語発音に対する意識. JACET東北支部通信. 2020. 46. 6
  • 川井 一枝. IMU英語運用能力向上プログラム:学生の総合的な英語力向上を目指して(2). 平成28年度いわき明星大学学修総合支援センター活動報告書. 2017. 2. 5-9
  • 川井 一枝. IMU英語運用能力向上プログラム:学生の総合的な英語力向上を目指して(1). 平成27年度いわき明星大学学修総合支援センター活動報告書. 2016. 1. 6-12
  • 川井 一枝. 保育と児童英語の領域を統合した英語授業:歌やチャンツの効果. 短期大学英語教育研究会授業研究. 2014. 2. 4-5
  • 川井 一枝. 外国語活動における日本人英語講師の活用:教員の負担を軽減するために. 宮城教育大学小学校英語教育センター年報. 2013. 1. 21-29
Books (1):
  • English Education and Language Studies
    2018
Lectures and oral presentations  (37):
  • 学生と教師のリフレクションツール:タキソノミー・テーブルの活用
    (第216回東アジア英語教育研究会(オンライン開催) 2021)
  • チャンツは児童にとって難しいのか?:初回提示直後と練習後の復唱を比較して
    (第20回小学校英語教育学会(オンライン開催) 2020)
  • A Workshop of Designing English Classes Based on the Taxonomy Table: Based on revised Bloom's Educational Objectives
    (The 58th JACET International Convention 2019)
  • 学生の認知を促す英語プレゼンテーション:指導法についての考察
    (第15回日本リメディアル教育学会全国大会 2019)
  • 教職課程学生の英語発音に対する意識変化 :自由記述とタキソノミー・テーブルによる分析
    (第15回日本リメディアル教育学会全国大会 2019)
more...
Professional career (1):
  • 博士 (東北大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page