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J-GLOBAL ID:201701003108191821   Update date: Nov. 21, 2024

Akamatsu Daisuke

アカマツ ダイスケ | Akamatsu Daisuke
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://www.researchgate.net/profile/Daisuke_Akamatsu
Research field  (2): Foreign language education ,  Educational psychology
Research keywords  (5): 外国語教育 ,  英語学習 ,  動機づけ ,  学習方略 ,  学習観
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2027 ICTを活用した防犯教育・防犯活動コンテンツの開発と効果の検証
  • 2022 - 2026 中高生の学習における失敗観の機能の解明-失敗観タイプに基づく生徒理解と支援の提案-
  • 2022 - 2023 数学・国語授業の達成感が中高生の学業的自己概念を形成する過程の解明-「授業を受けていない教科」の自己概念への波及効果に着目して-
  • 2019 - 2021 英語学習における活用的学習観の社会的形成過程
  • 2019 - Effects of metacognitive strategies on self-regulated learning process: Mediating effects of self-efficacy
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Papers (22):
  • Promoting Process of Elementary School Students’ Life Satisfaction by Mealtime Conversation and Attitudes towards Shared Meal at Home and School. 2025. 49. 1
  • Takahashi, K, Akamatsu, D. Examining the effects of high school physics classes designed to foster conceptual change and investigating the moderating role of self-efficacy. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 48. 2. 411-421
  • Takamatsu, R, Min, M.C, Aktar, R, Wang, L, Xingjian, G, Akamatsu, D. Gender and the conceptual breadth of barriers to higher education in Asian countries. Higher Education Quarterly. 2024. 78. 3. 1016-1030
  • Miwa, S, Jitosho, R, Aoyama, T, Mukai, H, Akamatsu, D. Implicit preferences and language performance: Using a paper-and-pencil Implicit Association Test to predict English engagement and performance. Current Psychology. 2024. 43. 8. 7183-7192
  • Matozaki, A, Nobuhara, R, Akamatsu, D. Class design and implementation of fostering “zest for living” through create learning: The school library renovation project. 2024. 6. 45-54
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MISC (6):
  • Gender and Perceived Barriers to Education in Bangladesh, China, Japan, and Myanmar. 2023. 1-6
  • Akamatsu, D, Claudia, G. Contextualized self-efficacy and self-regulated learning in Japan. 2021. 4
  • Akamatsu, D. Chapter 6, The triumph of homework completion through a learning academy of self-regulation: Japanese homework learning phases. AERA SSRL SIG Times Magazine. 2020. 3. 8. 10
  • Chapter review: Thorndike’s achievements and his influence on educational psychology in Japan. AERA SSRL SIG Times Magazine. 2019. 6. 2. 7
  • 赤松 大輔. 英語学習における学習観の機能と形成過程に関する研究. 日本パーソナリティ心理学会 若手研究者紹介
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Books (1):
  • 自己調整学習の多様な展開-バリー・ジマーマンへのオマージュ-
    福村出版 2019
Lectures and oral presentations  (50):
  • 教師における教職のやりがいと負担感の相乗的効果-社会調査の二次分析を通して-
    (関西心理学会第135回大会 2024)
  • 学習方略としての説明方略尺度の作成-自己説明と他者に対する説明の弁別-
    (関西心理学会第135回大会 2024)
  • 文系学生と理系学生からみた国語と数学の楽しさー課題価値と得意度の観点からー
    (関西心理学会第135回大会 2024)
  • 非認知能力の発達-動機づけ研究の観点から-
    (子どもの日本語教育研究会2024年度研究会 2024)
  • 日本人学習者における学業的リスクテイキング-失敗観の独自効果に着目して-
    (日本パーソナリティ心理学会第33回大会 2024)
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Education (4):
  • 2017 - 2020 名古屋大学大学院 教育発達科学研究科 博士課程後期課程
  • 2014 - 2016 Kyoto University of Education Graduate School of Research Division Education
  • 2010 - 2014 Kyoto University of Education Faculty of Education
  • 2007 - 2010 大阪府立槻の木高等学校
Professional career (2):
  • 博士(心理学) (名古屋大学)
  • 修士(教育学) (京都教育大学)
Work history (17):
  • 2024/04 - 現在 Kyoto University of Education
  • 2021/04 - 現在 Kyoto University of Education Faculty of Education 講師
  • 2020/08 - 2021/03 日本学術振興会 特別研究員(PD:DC2より資格変更:京都大学)
  • 2018/07 - 2020/09 東海医療科学専門学校 言語聴覚科昼間課程 非常勤講師(心理測定法)
  • 2018/04 - 2020/09 Chubu University College of Humanities
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Committee career (6):
  • 2024/04 - 現在 日本生徒指導学会関西地区研究会 副事務局長
  • 2024/04 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 広報委員会 副委員長
  • 2023/04 - 現在 日本生徒指導学会関西地区研究会 常任幹事
  • 2020/09 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 広報委員会 委員
  • 2019/04 - 2020/07 東海心理学会 編集事務局
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Awards (3):
  • 2022/05 - 一般社団法人日本経験サンプリング法協会 JESMA研究支援制度(若手研究者支援金)優秀賞
  • 2019/06 - 東海心理学会 第68回大会 優秀大会発表賞
  • 2016/11 - 関西心理学会 第127回大会 研究奨励賞
Association Membership(s) (11):
Society for Personality and Social Psychology ,  東海心理学会 ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF GUIDANCE AND COUNSELING ,  関西心理学会 ,  JAPAN SOCIETY OF PERSONALITY PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  日本キャリア教育学会 ,  American Psychological Association ,  European Association for Research on Learning and Instruction
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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