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J-GLOBAL ID:201701004914810295   Update date: Jun. 07, 2024

TOMOYUKI OSAMURA

オサムラ トモユキ | TOMOYUKI OSAMURA
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (4): アントレプレナーシップ ,  マーケティング ,  イノベーション ,  地域ブランド
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2021 - 2022 江別市における「食と健康」推進プロジェクト
  • 2021 - 2022 江別市の食材を使用した食品開発プロジェクト
  • 2021 - 2022 江別市の地域資源を活用した商品開発に関する調査研究
  • 2019 - 2020 COCOBON×RGU 冬に食べたいアイスクリームコンテスト
  • 2018 - 2019 江別市の新感覚スイーツメニュー開発事業
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Papers (14):
  • A trial study on regional development and regional entrepreneurship in Hokkaido. 2023. 74. 2・3
  • 長村 知幸. 地域企業の戦略展開. 商学討究 (小樽商科大学). 2022. 73. 2・3. 215-247
  • 長村 知幸. 北海道のワイン産業史序説. 地域活性研究. 2022. 17. 219-228
  • 長村 知幸. 北海道における農産物ブランディング戦略. 地域活性研究. 2020. 13. 161-168
  • 長村 知幸. ワイン産業の事業システムと企業家活動. 地域活性研究. 2018. 9. 441-449
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MISC (11):
  • 長村 知幸. グローバルGAPの現状と課題. 酪農学園大学紀要 人文・社会科学編. 2021. 46. 1. 35-45
  • 長村 知幸. 地域活性化と産学連携. 酪農学園大学紀要 人文・社会科学編. 2021. 45. 1. 9-18
  • The development and future issues of organizational capability theory. 2020. 44. 2. 61-69
  • The Strategies and Competitive Advantage of Food Manufacturing in Region. 2018. 43. 1. 25-34
  • 長村 知幸. 機能性ヨーグルト市場における競争優位の戦略. マーケティングフロンティアジャーナル : MFJ. 2017. 8. 30-39
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Books (6):
  • 北海道農業のトップランナーたち : 先導者たち
    筑波書房 2021 ISBN:9784811905877
  • 流通論の基礎(第3版)
    中央経済社 2019 ISBN:9784502297915
  • サービスビジネス特論
    学文社 2011 ISBN:9784762020797
  • コンテンツビジネス特論
    学文社 2010 ISBN:9784762020780
  • アグリビジネス特論
    学文社 2010 ISBN:9784762020773
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Lectures and oral presentations  (19):
  • 地域に根ざす企業家活動とは何か
    (日本商業学会北海道部会 2024)
  • 北海道のスイーツ産業とLeTAOのブランド戦略
    (北海道マーケティング協会セミナー(zoom) 2023)
  • 北海道ワイン株式会社 〜純国産ワインのトップメーカー〜
    (北海道マーケティング協会セミナー(zoom) 2022)
  • 地域活性化と企業家の三方よし経営 〜経営学におけるローカルな研究の可能性〜
    (小樽商科大学 商学研究会(zoom) 2022)
  • 無店舗販売:ネット販売を中心に
    (日本商業学会北海道部会(小樽商科大学札幌サテライト) 2018)
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Education (3):
  • 2011 - 2014 Otaru University of Commerce Graduate School of Commerce
  • 2009 - 2011 Yokohama City University Graduate School of International Management
  • 2005 - 2009 神奈川大学 経営学部 国際経営学科
Professional career (2):
  • 博士(商学) (小樽商科大学)
  • 修士(経営学) (横浜市立大学)
Work history (5):
  • 2023/10 - 現在 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce Department of Commerce Associate Professor
  • 2022/04 - 2023/09 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce Department of Commerce
  • 2017/04 - 2022/03 Rakuno Gakuen University Department of Food Science and Human Wellness, College of Agriculture, Food and Environment Sciences
  • 2015/04 - 2017/03 清水町役場 企画課 主幹(内閣官房シティマネージャー)
  • 2014/04 - 2015/03 Otaru University of Commerce
Committee career (8):
  • 2024/04 - 現在 小樽商科大学 アドミッションセンター入試広報・高大連携委員
  • 2024/04 - 現在 小樽商科大学 大学院現代商学専攻 入学試験委員会委員
  • 2023/04 - 現在 小樽商科大学 大学院現代商学専攻 教務委員
  • 2022/08 - 現在 地域活性学会 北海道副支部長
  • 2020/04 - 2022/03 酪農学園大学 人を対象とする医学系研究倫理審査委員
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Awards (2):
  • 2014/03 - 小樽商科大学 平成25年度学生表彰 大学院成績優秀者
  • 2013/02 - Sekigakusha Award Networking Strategy for Latecomer Firm Advantage Reverse of Wine Cluster in Hokkaido
Association Membership(s) (5):
北海道農村文化協会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  THE JAPAN ACADEMIC SOCIETY FOR VENTURES AND ENTREPRENEURS ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE ,  地域活性学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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