Rchr
J-GLOBAL ID:201701010461183413   Update date: Apr. 10, 2024

Nozawa Atsushi

ノザワ アツシ | Nozawa Atsushi
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Homepage URL  (1): http://www.daito.ac.jp/index.html
Research field  (2): Foreign language education ,  Literature - European
Research keywords  (6): 旅行記 ,  シャトーブリアン ,  文体論 ,  ロマン主義 ,  フランス語教授法 ,  異文化接触
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 Dupatyの旅行記の文体論的分析:前ロマン主義の旅行記における詩性の解明
  • 2021 - 2025 フランス語学習者コミュニティの形成:オンライン学習支援システム開発とその効果検証
  • 2021 - 2024 Empirical Research on Formative Feedback for Developing Intercultural Competence in French as a Foreign Language
  • 2018 - 2023 異文化間能力の育成を目指したフランス語教授法の開発とその効果検証
Papers (11):
  • NOZAWA Atsushi. Chateaubriand, poète oublié ? : autour des critiques portant sur le poétique de Chateaubriand. 2023. 40. 103-114
  • NOZAWA Atsushi. The Potentiality of High School-University Articulaiton in Learning of French as a Second language-A Survey of Those Who Studies / Studied French in High School. 2022. 10. 140-153
  • 野澤 督. 19世紀フランスの文芸・政治サロン レカミエ夫人を知っていますか?. ナイチンゲールの越境4 ナイチンゲールが生きたヴィクトリア 朝時代という時代. 2021. 107-116
  • MOGI Ryoji, TAKEI Yuki, NOZAWA Atsushi, MATSUKAWA Yuya, NAKANO Shigeru, SUGANUMA Hiroko, YAMADA Hitoshi. Assessing lessons based on Framework of Reference for French Language Learning in Japan: Examining a model of L2 vocabulary and grammar learning. Journal of Plurilingual and Multilingual Education. 2020. 8. 89-105
  • Nozawa Atsushi. (French) L'épigraphe du Voyage au Mont-Blanc de Chateaubriand: éléments pour une réflexion sur les enjeux du genre descriptif à l'époque préromantique. 2020. 37. 115-129
more...
MISC (29):
  • 野澤督. 広げる深めるvocabulaire !. ふらんす. 2023. 98. 3. 20-21
  • 令和4年(2022)度「教員養成機関等との連携による専門人材育成・確保事業(グローバル化に対応した外国語教育推進事業)」(大東文化学園、大東文化大学)成果報告書. 2023
  • 野澤督. 広げる深めるvocabulaire !. ふらんす. 2023. 98. 2. 20-21
  • 野澤督. 広げる深めるvocabulaire !. ふらんす. 2023. 98. 1. 20-21
  • 野澤督. 広げる深めるvocabulaire !. ふらんす. 2022. 97. 12. 20-21
more...
Books (11):
  • フランス語の学習指針 - ver. 2.0 - 日本の中等教育におけるフランス語教育のために
    トレフル出版 (夢舎工房) 2022 ISBN:9784909912091
  • ナイチンゲールが生きたヴィクトリア朝という時代
    日本看護協会出版会 2021 ISBN:9784818023505
  • アクション!フランス語A1
    白水社 2021
  • Coffret コフレ フランス語基礎単語集
    朝日出版社 2019
  • まいにちフランス語9月号
    NHK出版 2018
more...
Lectures and oral presentations  (42):
  • フランス語コミュニティに見る弱い繋がりが持つ可能性-フランス語大学の活動の事例から
    (日本フランス語教育学会2023年度大会 2023)
  • フランス語大学二年目活動と課題
    (第37回関西フランス語教育研究会 2023)
  • 教科や専門知を横断したフランス語の授業設計
    (第37回関西フランス語教育研究会 2023)
  • デュパティの『イタリアに関する書簡』におけるローマの描写からみる18世紀旅行記ジャンルの変遷
    (2022年度大東文化大学語学教育研究所第4回研究発表会 2022)
  • 中等教育におけるフランス語科目の学習指針の作成と大学の授業への応用
    (大東文化大学外国語学部2022年度FD研究会 2022)
more...
Education (6):
  • 2003 - 2010 Université Rennes 2 博士課程 Lettres modernes Littérature française
  • 2001 - 2004 Chiba University
  • 2002 - 2003 Université Rennes 2 DEA課程 Littérature française
  • 2001 - 2002 Université Libre de Bruxelles DEC課程 Français langue étrangère
  • 1998 - 2001 Chiba University Graduate School, Division of Letters
Show all
Professional career (3):
  • DEA(Littérature Langue Représentation) (Université Rennes 2 DEA課程)
  • 修士(文学) (千葉大学)
  • 学士(外国文化) (獨協大学)
Work history (8):
  • 2024/04 - 現在 Daito Bunka University Faculty of Foreign Languages Department of English Language Associate Professor
  • 2013/04 - 現在 Dokkyo University Faculty of Foreign Languages
  • 2018/04 - 2024/03 Daito Bunka University Faculty of Foreign Languages
  • 2017/04 - 2018/03 International Christian University College of Liberal Arts
  • 2014/04 - 2018/03 Showa Women's University Center for General Education
Show all
Committee career (5):
  • 2014 - 2020/07 フランス語教育国内スタージュ運営委員会 運営委員(2016年-2018年:運営委員長)
  • 2019/06 - 2020/06 日本フランス語フランス文学会 常任幹事
  • 2013 - 2020 日本フランス語教育学会 理事(2018年-2019年:幹事長, 2019年-2020年 : 総務)
  • 2013/10 - 2018/06 日本フランス語教育学会 教員養成委員
  • 2013/06 - 2017/05 日本フランス語教育学会 フランコフォニー委員
Association Membership(s) (4):
日本外国語教育推進機構 ,  Japan Society of Stylistics ,  日本フランス語フランス文学会 ,  日本フランス語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page