Rchr
J-GLOBAL ID:201701011958139520   Update date: Jan. 30, 2024

Kaname Yayumi

Kaname Yayumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2007 - 2010 A Study To Clarify Practical Thinking of Japanese Language Teachers By Applications of "On Going Method" and "Personal Attitude Construct Analysis"
MISC (10):
  • KANAME Yayumi, TSUBONE Yukari, TAKEGATA Yukie, OZAWA Ikumi. Comparison of Teacher Belief Among Japanese Language Teachers in Japan, Thailand, Korea, and China: Multi-group Simultaneous Analysis Using Structural Equation Modeling (SEM). 2023. 20. 24-48
  • KANAME, Yayumi. Why Does the Chinese Teacher of Japanese Comes to Japan? : -The Needs Analysis by PAC Analysis-. 2022. 44. 60-66
  • Takahiro Makiyama, Yayumi Kaname. Newly Discovered Materials at the Time of Marine Engineering Course Establishment. 2021. 43. 27-29
  • KANAME, Yayumi. Differences of Latent Variables between Successful and Non-successful JSL Learners in the Beginner's Level Final Exam : A Multi-group Simultaneous Analysis and a Mean Structure Analysis by SEM (Structural Equation Modeling). 2019. 42. 19-28
  • KANAME Yayumi. Problems Observed in Students' Comprehension of Materials for Writing Reports. 2012. 7. 1. 155-164
more...
Lectures and oral presentations  (16):
  • リメディアル教育のための日本語教科書『10代に贈る日本語練習帳ーーはじめてのレポート・プレゼン・手紙を書くために(仮)ーー』のコンセプトとその成果
    (日本リメディアル教育学会第3回授業実践フォーラム 2023)
  • 観察と推論による複合型レポートの執筆練習-絵画「バベルの塔」と『旧約聖書』からの論証-
    (日本リメディアル教育学会 第15回全国大会 2019)
  • Japanese Language Teachers’ Beliefs About the Latter Half of Basic Japanese Language Classes: Based on the Survey of Teachers in Japanese Universities
    (The 2018 International Conference on Japanese Language Education 2017)
  • 学生の知的好奇心が教材の困難度を克服させる-岩波ブックレットを読ませた学力レベルの低い学生たちの授業報告-
    (日本リメディアル教育学会第8回全国大会 2012)
  • タイ人日本語教師のビリーフシステム-構造方程式モデリング(SEM)によるモデル化の試み
    (世界日本語教育研究大会 2011)
more...
Works (3):
  • 統計は怖くない!分析を前提としたアンケートとは?-因子分析のための質問紙の作り方入門-
    2017 -
  • 2010年度「かごしまカレッジ教育 日本語リテラシー」報告 -機関H での授業実践を例として-
    2011 -
  • 統計は怖くない! 図を見てわかる直観的統計分析-論文理解のための構造方程式モデリング(SEM)入門-
    2010 -
Education (2):
  • - 2002 Kansai University Graduate School
  • - 1987 Hanazono University Faculty of Letters
Professional career (1):
  • 修士(文学)
Work history (6):
  • Kagoshima University
  • Kansai University of International Studies
  • ECC国際外語専門学校
  • 国際交流基金(Helene-Lange-Gymnasium:ドイツ ハンブルク州)
  • 神戸山手女子中学校・高等学校
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page