Rchr
J-GLOBAL ID:201701013121203893   Update date: Mar. 29, 2021

Takeo Sekine

セキネ タケオ | Takeo Sekine
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - British/English-languag
Research keywords  (5): 工学教育 ,  リメディアル教育 ,  Sherman Alexie ,  Native American Literature ,  American Literature
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2019 - 2022 基礎的読解能力と英文読解指導の関連性の研究及び学習支援への展開
Papers (3):
  • SEKINE Takeo, MORISHITA Kayoko, ISHIHARA Manabu. Integrated Education for Mid-Adolescent Engineering Students in KOSEN. Proceedings of the 15th CDIO International Conference. 2019. 447-456
  • 関根健雄. 「民族の再生」のための戦い-映画『ウインドトーカーズ』と『父親たちの星条旗』に見る第二次世界大戦とネイティヴ・アメリカンの関係」. エスニック研究のフロンティア. 2014. 286-295
  • SEKINE Takeo. Redskin to Blueskin : Avatar as a Traditional Native American Hollywood Movie. Eibeibunka: Studies in English Language, Literature and Culture. 2012. 42. 0. 69-96
MISC (10):
  • SEKINE Takeo, MORISHITA Kayoko, ISHIHARA Manabu. 2B03 Reading Competency of Third-Grade KOSEN Students:-An Analysis of Reading Skill Test (RST) and English Assessment Tests-. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2020. 2020. 0. 106-107
  • MORISHITA Kayoko, SEKINE Takeo, ISHIHARA Manabu. 2B04 The Influence of Reading Competency on Question-Understanding. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2020. 2020. 0. 108-109
  • SEKINE Takeo, MORISHITA Kayoko, ISHIHARA Manabu. 2A04 An Assessment on Reading Competency of First- and Third-Grade KOSEN Students:Improving English Lectures for Third-Graders. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2019. 2019. 0. 130-131
  • MORISHITA Kayoko, SEKINE Takeo, ISHIHARA Manabu. 2A02 Development of teaching methods to promote self-study and improve academic ability:Teaching textbook reading and comprehension using the quasi-flipped classroom in chemistry. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2019. 2019. 0. 126-127
  • SEKINE Takeo, MORISHITA Kayoko. Advantage in Datebook Instruction and Developing Fundamental Competencies For Active Learning through Homeroom Activities. RESEARCH REPORTS OF NATIONAL INSTITUTE OF TECHNOLOGY, OYAMA COLLEGE. 2017. 50. 0. 27-35
more...
Books (1):
  • エスニック研究のフロンティア : 多民族研究学会創立10周年記念論集
    金星堂 2014 ISBN:9784764711396
Lectures and oral presentations  (10):
  • 高専3年生の読解力と英語アセスメントテストの分析 -リーディングスキルテスト(RST)の分析を中心に-
    (日本工学教育協会第68回年次大会・工学教育研究講演会 オーガナイズドセッション「Society 5.0時代を担う理工系人材育成の実践-I」 2020)
  • 高専低学年生の読解力アセスメント-3年生の英語授業改善を中心に-
    (日本工学教育協会第67回年次大会工学教育研究講演会オーガナイズドセッション「Society5.0時代を担う理工系人材育成に関する高専教育の実践と展開」 2019)
  • 高専低学年の英語アセスメントテストと読解力の関係について(GTEC,TOEIC-IP,リーディングスキルテストの分析と学習支援)
    (日本リメディアル教育学会第15回全国大会 2019)
  • リーディングスキルテスト(RST)による日本語読解力調査を活かした英語学習指導改善
    (令和元年度全国高専フォーラム 2019)
  • Integrated Education for Mid-Adolescent Engineering Students in KOSEN
    (The 15th CDIO International Conference 2019)
more...
Education (2):
  • 2001 - 2003 Ibaraki University
  • 1997 - 2001 Ibaraki University Teacher Training Course
Professional career (1):
  • 修士 (茨城大学大学院)
Work history (5):
  • 2013/04 - 現在 National Institute of Technology, Oyama College Department of General Education Lecturer
  • 2010/04 - 2013/03 茨城県立磯原郷英高等学校 教諭(英語)
  • 2008/04 - 2010/03 茨城県北茨城市立常北中学校 教諭(英語)
  • 2004/04 - 2008/03 茨城県日立市立台原中学校 教諭(英語)
  • 2003/04 - 2004/03 明秀学園日立高等学校 非常勤講師(英語)
Association Membership(s) (4):
The Council of College English Teachers ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR DEVELOPMENTAL EDUCATION ,  THE SOCIETY OF ENGLISH STUDIES ,  Multi-Ethnic Studies Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page