Rchr
J-GLOBAL ID:201701015609952324   Update date: Aug. 25, 2022

MUTA Kyoko

ムタ キョウコ | MUTA Kyoko
Affiliation and department:
Research field  (5): Local studies ,  Gender studies ,  Clinical nursing ,  Education - general ,  Education - general
Research keywords  (7): ボランティア ,  コミュニケーション ,  こども ,  まちづくり ,  多文化共生 ,  異文化 ,  キャリア形成
Papers (8):
  • Mariko Sonoda, Kyoko Muta. Examine the evalution of the class "Women and Japanese Culture". Bulletin of Faculty of Nursing and Nutrition Kagoshima Immaculate Heart University. 2019. 59-67
  • 牟田京子. 医療的ケア児の在宅移行支援における病棟看護師の役割. 鹿児島純心女子大学看護栄誉学部紀要. 2019. 23-29
  • 牟田京子. 大学教員の社会貢献のあり方に関する一考察. 鹿児島純心女子大学看護栄誉学部紀要. 2019. 17-22
  • 牟田京子. 大学におけるキャリア教育の教育評価. 鹿児島純心女子大学看護栄誉学部紀要. 2018
  • 牟田京子. 若者のキャリア発達を促進する社会教育の在り方に関する一考察. 鹿児島純心女子大学教員養成センター報. 2017
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • 「ナラティヴ・カフェ」の実践から-ソーシャル・ストーリー・マーケティング手法としての可能性-
    (日本広告学会2015クリエイティブフォーラム 2015)
  • 子ども・若者の自己形成空間の再構築に関する研究-「ナラティヴ・カフェ」の実践からー
    (第1回公共コミュニケーション学会 2015)
  • 若者の居場所づくりを促進する実践的事例研究
    (生活体験学習学会第16回研究大会 2014)
  • 子ども・若者の自己形成空間と居場所づくりに関する研究-ナラティヴ・アプローチの視点から-
    (九州教育学会第66回大会 2014)
Education (2):
  • 2016 - 現在 University of Tsukuba
  • 2014 - 2016 Kagoshima University Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 教育学修士 (鹿児島大学)
Work history (4):
  • 2019/04 - 現在 Kagoshima University
  • 2017/04 - 現在 Kagoshima Immaculate Heart University Faculty of Nursing and Nutrition
  • 2016/10 - 2017/03 Kagoshima University Kagoshima University
  • 2015/04 - 2015/08 Kagoshima University Faculty of Education
Committee career (3):
  • 2016 - 2018 鹿児島県男女共同参画審議会委員
  • 2014/05 - 2016/04 鹿児島市青少年問題協議会委員
  • 2013 - 2015 鹿児島市男女共同参画審議会委員
Awards (2):
  • 2019/08 - 国際ソロプチミスト鹿児島 社会ボランティア賞
  • 2018/11 - 鹿児島パイロットクラブ 38期鹿児島パイロット賞
Association Membership(s) (3):
Kyusyu Association of Education ,  THE JAPAN SOCIETY FOR THE STUDY OF ADULT AND COMMUNITY EDUCATION ,  Public Relations Association for Social sectors
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page