Rchr
J-GLOBAL ID:201701016893089785   Update date: Apr. 02, 2024

UTSUMI Yukinori

UTSUMI Yukinori
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Science education
Research keywords  (6): 科学教育 ,  カリキュラム開発 ,  授業研究 ,  STEM教育 ,  教師教育 ,  科学認識
Papers (16):
  • 内海 志典, 仲村 勇輝. アメリカ・テネシー州の初等教育段階のSTEM教育教材におけるエンジニアリング・デザイン・プロセス(EDP)に関する研究 -わが国の理科における問題解決の過程への示唆-. 理科教育学研究. 2024. 64. 3. 221-235
  • Yukinori Utsumi. Transformation of Pre-service Secondary Science Teachers’ Beliefs about Good Lessons and Ideas of Planning. Fostering Scientific Citizenship In An Uncertain World: Selected Papers from the ESERA 2021 Conference. 2023. Part13. 1003-1013
  • 内海 志典. 理科教師と大学教員のPCKの差異に関する事例的研究-理科教員養成課程学生の模擬授業の評価の分析を通して-. 理科教育学研究. 2022. 63. 2. 245-254
  • 杉山 紗里奈, 内海 志典. オーストラリアにおけるSTEM教育に関する研究-オーストラリアン・カリキュラムと学習領域の統合-. 理科教育学研究. 2022. 63. 2. 299-310
  • 杉山 紗里奈, 内海 志典. オーストラリアの中等教育科学におけるSTEM教育に関する研究-教材に着目して-. 理科教育学研究. 2022. 63. 2. 311-322
more...
MISC (10):
  • UTSUMI Yukinori, ISOZAKI Tetsuo. 1G3-H2 A Research on Effective Teaching Focused on Relevance of Society and Life at Upper Secondary School Chemistry (2) : Changes of Students' Attitudes toward Chemistry and Science. 2012. 36. 359-360
  • 内海 志典, 磯崎 哲夫. 2E-04 文脈に基づいたアプローチとSTSアプローチの関係(環境工学,環境教育,STS教育,総合的学習,一般研究発表(口頭発表)). 日本理科教育学会全国大会要項. 2011. 61. 354-354
  • UTSUMI Yukinori, ISOZAKI Tetsuo. A Research on Effective Teaching Focused on Relevance to Society and Life at Upper Secondary School Chemistry (1) : Students' Understanding of Chemical Ideas. 2010. 34. 365-366
  • 内海 志典, 磯崎 哲夫. 文脈に基づいたアプローチを採用するカリキュラムの評価に関する研究 : Salters Advanced Chemistryを事例として(【一般A-9】初等・中等教育(4),一般研究発表【A】,発表要旨). 日本教育学会大會研究発表要項. 2010. 69. 388-389
  • UTSUMI Yukinori, ISOZAKI Tetsuo. A Comparative Research on Students' Attitudes toward Chemistry and Science between England and Japan at Upper Secondary School Level. 2009. 33. 473-474
more...
Books (2):
  • 初等理科教育 (新・教職課程演習)第14巻
    協同出版 2021 ISBN:4319003551
  • 初等理科教育法 : 先生を目指す人と若い先生のために
    学校図書 2020 ISBN:9784762502408
Professional career (2):
  • 博士(教育学)
  • 修士(教育学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page