Art
J-GLOBAL ID:201702213961270582   Reference number:17A1297733

Action Research on the Effects of Project Based Learning for Female Students in High School Biology

高等学校生物での女子によるPBLの特徴とその有効性についての実践的研究
Author (2):
Material:
Volume: 41  Issue:Page: 303-314  Publication year: Sep. 10, 2017 
JST Material Number: L3340A  ISSN: 0386-4553  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
CAI  ,  Science and engineering education 
Reference (15):
  • 中央教育審議会教育課程部会高等学校の数学・理科にわたる探究的科目の在り方に関する特別チーム(2015):数理探究(仮称)に関する資料,平成27年11月20日.
  • 中央教育審議会教育課程部会教育課程企画特別部会(2016):次期学習指導要領等に向けたこれまでの審議のまとめについて(報告),平成28年8月26日.
  • 樋口耕一(2012):社会調査における計量テキスト分析の手順と実際-アンケートの自由回答を中心に,石田基広・金明哲編著「コーパスとテキストマイニング」,共立出版,119-128.
  • 稲田結美(2011):女子の物理学のための人習に対する意識向上体アプローチ,物理教育,59, 3, 165-170.
  • 稲田結美(2013a):女子の理科学習の問題点と改善の視点,理科の教育,62, 13-16.
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page