Art
J-GLOBAL ID:201702225830971612   Reference number:17A0781508

学校コンサルタントからの中学校教師へのサポートがコンサルテーション有効感に及ぼす影響

Author (1):
Material:
Volume: 20  Issue:Page: 198-210  Publication year: Feb. 28, 2017 
JST Material Number: F1959A  ISSN: 1342-8691  Document type: Article
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (26):
  • Brigman, G., Mullis, F., Webb, L., & White, J. 2005 <i>School counselor consultation: Skills for working effectively with parents, teachers, and order school personel</i>. Hoboken, NJ:John Wiley & Sons.(谷島弘仁(訳)2012 学校コンサルテーション入門-よりよい協働のための知識とスキル- 金子書房.)
  • Caplan, G. 1974 Support systems and community mental health. New York: Behavioral Publications.(近藤喬一(訳))1979 地域ぐるみの精神衛生 星和書店.)
  • Erchul, W. P. & Martens, B. K. 2002 <i>School consultation: Coceptual and empirical base of practice</i> (2nd ed.). New York: Kluwer Academic/Plenum. (大石幸二(監訳)2008 学校コンサルテーション-統合モデルによる特別支援教育の推進 学苑社.)
  • 淵上克義 2006 学校臨床.篠原清昭(編)スクールマネジメント-新しい学校経営の方法と実践 194-211. ミネルヴァ書房.
  • 今川峰子 2011 日本の学校で必要とされる心理教育的援助の専門家とは-アメリカ合衆国・香港・台湾の比較を通して-.現代教育学部紀要, 3, 31-42.
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page