Art
J-GLOBAL ID:201702234527154926   Reference number:17A0524066

「主体的・対話的で深い学び」を実現する環境教育-社会科教育の視点から-

Author (1):
Material:
Volume: 26  Issue:Page: 25-32  Publication year: Mar. 31, 2017 
JST Material Number: L5448A  ISSN: 0917-2866  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Environmental engineering in general 
Reference (13):
  • 中央教育審議会, 2016, 「幼稚園、小学校、中学校、高等学校及び特別支援学校の学習指導要領等の改善及び必要な方策等について」(答申), (2016.12.21).
  • Fadel, C. et al., 2015, Four-Dimensional Education: The Competencies Learners Need to Succeed, The Center for Curriculum Redesign, Boston. 177pp.
  • 藤岡貞彦, 1985, 「日本における環境学習の成立と展開」, 福島要一編 『環境教育の理論と実践』 あゆみ出版, 東京, 131-151.
  • 藤原孝章, 2009, 「時事問題学習の現代的意義と単元開発の方略」, 藤原孝章編 『時事問題学習の理論と実践』, 福村出版, 東京, 9-32.
  • 岩田一彦, 1991, 『小学校社会科の授業設計』, 東京書籍, 東京, 223pp.
more...
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page