Art
J-GLOBAL ID:201702253627952265   Reference number:17A0010190

Marketing Strategic Problem for Exporting Agricultural Products: From the Point of View of Branding Strategy

農産物輸出におけるマーケティング戦略の課題-ブランディング戦略の観点から-
Author (1):
Material:
Volume: 23  Issue:Page: 98-112  Publication year: Sep. 30, 2016 
JST Material Number: L4386A  ISSN: 1341-0296  Document type: Article
Article type: 短報  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Horticultural food in general  ,  Marketing research,advertisement 
Reference (28):
  • [1]農林水産省「農林水産物・食品の国別・品目別輸出戦略」2013、http://www.maff.go.jp/j/press/shokusan/kaigai/130829_1.html (2016年5月)。
  • [2]農林水産物・食品輸出戦略検討会「農林水産物・食品輸出の拡大に向けて」2011、http://www.maff.go.jp/j/shokusan/export/e_senryaku/pdf/teigen_honbun.pdf (2016年5月)。
  • [3]農林水産省生産局園芸課流通加工対策室『平成19年度みなぎる輸出活力誘発委託事業(野菜及び果実)検討委員会報告書』2008年3月、http://www.maff.go.jp/j/shokusan/export/e_zikkou_plan/veg_fru/pdf/report_00.pdf (2016年5月)。\n
  • [4]農林水産省「農林市産物・食品輸出環境課題レポート(2014/2015)」2015.4、http://www.maff.go.jp/j/press/shokusan/kaigai/pdf/150424-02.pdf (2016年5月)。
  • [5]桂瑛一「農産物の商品特性と販売促進」『農林業問題研究』17(1)、1981、pp.8-14。
more...

Return to Previous Page