Art
J-GLOBAL ID:201702259149738101   Reference number:17A0243292

Analyzing Student Learning Networks in Group Learning Consisted of Optional Participants

自由参加型グループ学修における学生の教え合いのネットワーク分析
Author (2):
Material:
Volume: 116  Issue: 436(HCS2016 59-89)  Page: 1-4  Publication year: Jan. 20, 2017 
JST Material Number: S0532B  ISSN: 0913-5685  Document type: Proceedings
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Engineering education 
Reference (15):
  • 溝上慎一, アクティブラーニングと教授学習パラダイムの転換, 東信堂, 東京, 2014.
  • 長崎大学大学教育イノベーションセンター, アクティブラーニング事例集, http://www.innov.nagasaki-u.ac.jp/teacher/activeLearningList.html
  • 山梨大学大学教育センター, アクティブラーニング, http://www.che.yamanashi.ac.jp/
  • 青木久美子, ′′学習スタイルの概念と理論-欧米の研究から学ぶ,′′ メディア教育研究, vol.2, no.1, pp.197-212, 2005.
  • 中村博生,渡辺弘之,山本誠一, ′′「個」のパーソナリティと学習集団の特性-集団維持機能を活性化するパーソナリティ-,′′ 新潟県立看護短期大学紀要, vol.3, pp.67-73, 1997.
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page