Art
J-GLOBAL ID:201702269260422391   Reference number:17A1088702

初等教育におけるタブレットを活用したプログラミング学習の提案

Author (4):
Material:
Volume: 33  Issue:Page: 41-48  Publication year: Jul. 31, 2017 
JST Material Number: L7832A  ISSN: 0912-6732  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
CAI 
Reference (13):
  • [1]文部科学省:諸外国におけるプログラミング教育 に関する調査研究報告書,大日本印刷株式会社,pp.5-17(2014)
  • [2]橋村美穂子:イギリスの子育て・教育レポート第2回 イギリスの公立小学校の1日に密着(後編・授業編),チャイルド・リサーチ・ネット,(2016),URL:http://www.blog.crn.or.jp/report/09/204.html\n (最終閲覧日2017.1.25)
  • [3]文部科学省:諸外国におけるプログラミング教育 に関する調査研究報告書,大日本印刷株式会社,pp.217-224(2014)
  • [4]文部科学省:世界最先端IT国家創造宣言,http://www.kantei.go.jp/jp/singi/it2/kettei/pdf/20160520/siryou1.pdf(最終閲覧日2017.1.25)
  • [5]文部科学省:小学校段階における論理的思考力や創造性、問題解決能力等の育成とプログラミング教育に関する有識者会議 小学校段階におけるプログラミング教育の在り方について(議論の取りまとめ),初等教育資料,No.943,pp.98-111(2016)
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page