Art
J-GLOBAL ID:201702271021135935   Reference number:17A1954692

The Trial Result of Blended Schooling in Correspondence course

通信教育課程におけるブレンディッドスクーリングの試行結果-学修内容の理解と学修への積極的な取り組みを目指した試行の結果-
Author (4):
Material:
Volume: 43  Page: 30-35  Publication year: Dec. 01, 2017 
JST Material Number: L4090A  ISSN: 2186-2168  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=17A1954692&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L4090A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Applied psychology  ,  Other information processing 
Reference (5):
  • 玉川大学通信教育部 調査・企画検討会,『平成26年度 玉川大学通信教育部学生アンケート報告』,2015年
  • 田畑忍,他「通信教育課程におけるブレンディッドスクーリングの試行に向けて」.玉川大学教師教育リサーチセンター年報第7号,2017年 pp.119-125
  • 日本システム技術株式会社(GAKUEN Edu Track): http://www.jast-gakuen.com/edu/?p=get(参照日:2017年8月28日)
  • 田畑忍,「印刷教材等による授業と面接授業における学修の達成度の検討」.『論叢』玉川大学教育学部紀要 2015,2016年3月,pp.143-149
  • 守屋誠司,「小中学校の数学教育を支える教員養成について」,2014年度数学教育学会春季年会発表論文集,pp.172-174
Terms in the title (3):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page