Rchr
J-GLOBAL ID:201801002291772243   Update date: Aug. 30, 2021

Kuramashi Yasuhiro

クラマシ ヤスヒロ | Kuramashi Yasuhiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Papers (17):
  • Miyafumi, Higashi, Kuramashi, Yasuhiro. A Study on English Abilities and English Vocabulary Size of KOSEN Students. Research reports of National Institute of Technology, Tokuyama College. 2020. 44. 11-18
  • Sachie, Ikeda, Kuramashi, Yasuhiro. Relationships Between English Learning Motivation and E-learning: Based on a Questionnaire Survey to Kosen Students. Research reports of National Institute of Technology, Tokuyama College. 2020. 44. 1-10
  • Yasuhiro Kuramashi. Development of a Motivation Scale for KOSEN Students Learning English. CASELE Journal. 2020. 50. 1-10
  • Yasuhiro Kuramashi. The Effectiveness of a Language Program for KOSEN Students in the Philippines. Transactions of ISATE. 2019. 13. 408-411
  • Yasuhiro Kuramashi. The Effectiveness of Short-term Language Programs for University Students in the Philippines. CASELE RESEARCH BULLETIN. 2019. 49. 1-10
more...
Books (3):
  • Hospitality Communication ホスピタリティ・コミュニケーション 実践形式で学ぶおもってなし英語
    三修社 2018
  • ぶっちゃけマナー談義 学校編
    教育を考える「何でも言ってみよう会」 2017
  • 何でもぶっちゃけ教育談義
    教育を考える「何でも言ってみよう会」 2016
Lectures and oral presentations  (11):
  • 高専生の英語学習動機尺度開発に向けた予備調査 -工業高専と商船高専でのアンケート結果を基に-
    (全国高等専門学校英語教育学会第44回研究大会 2021)
  • E-learningにおける自学自習の促進に向けたチャットの活用 -教員による声掛けとピアサポート-
    (全国英語教育学会第46回長野研究大会 2021)
  • 高専生を対象とした英語学習動機尺度の開発
    (第52回中国地区英語教育学会・研究発表会 2021)
  • The Effectiveness of Language Program for KOSEN Students in the Philippines
    (International Symposium on Advances in Technology Education 2019)
  • 高等専門学校生の英語学習に対する動機づけを規定する要因についての考察
    (第50回(2019)中国地区英語教育学会・研究発表会 2019)
more...
Association Membership(s) (3):
THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  中国地区英語教育学会 ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page