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J-GLOBAL ID:201801002648491124   Update date: Sep. 17, 2024

RYOSUKE IGARI

RYOSUKE IGARI
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/view/igariryosuke/
Research field  (2): Economic statistics ,  Commerce
Research keywords  (6): Marketing Science ,  Marketing Research ,  Measuring Advertising Effects ,  Business Statistics ,  Bayesian Statistics ,  Survival Analysis
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2026 心理学的知見と計量経済学アプローチによるコンジョイント分析の精緻化と応用
  • 2020 - 2023 競合店舗・ECサイトを考慮した購買間隔モデルの開発:一般化と多面的な応用
  • 2018 - 2022 異質性を考慮した因果効果の推定法の開発とその応用
  • 2018 - 2020 マクロ・ミクロデータの統計的データ融合とマーケティング・モデルの精緻化
  • 2017 - 2018 集計マクロレベル情報とミクロレベルデータを融合した広告効果推定法の開発と応用
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Papers (14):
  • 竹内真登, 猪狩良介. COVID-19流行前後でのメディア接触の変化と個人の性格特性による探索的な説明. JSMDレビュー. 2024. 8. 1. 1-11
  • Ryosuke Igari, Makito Takeuchi. Threats of COVID-19 and Changes in Consumers' Media Usage Behavior- Understanding Dynamic Change of Segments-. Communications of the Operations Research Society of Japan. 2023. 68. 3. 138-146
  • Ryosuke Igari, Takahiro Hoshino. Modeling Interpurchase-Timing Using Competing Risk Model Incorporating Dynamic Frailty: Application to Consumers' Purchase Behavior on Multi-Channel. Journal of the Japan Statistical Society: Series J. 2023. 52. 2. 269-293
  • Ryosuke Igari, Makito Takeuchi. A Dynamic Model for Ranking-Based Conjoint Analysis with No-Choice Options. Behaviormetrika. 2023. 50. 1. 263-286
  • Makito Takeuchi, Ryosuke Igari. Prediction of Consumers' Purchase Behavior by Conjoint Analysis Considering Context Effects. Japan Society of Marketing and Distribution. 2022. 24. 2. 17-32
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MISC (3):
  • Ryosuke Igari, Takahiro Hoshino. A Data Fusion Approach for Interpurchase Timing Models Using Incomplete Purchase Histories. SSRN Working Paper Series. 2021. 3803078
  • Ryosuke Igari, Takahiro Hoshino. Semiparametric Quasi-Bayesian Inference with Dirichlet Process Priors: Application to Nonignorable Missing Responses. Keio-IES- discussion paper series. 2017
  • Takahiro Hoshino, Ryosuke Igari. Quasi-Bayesian Inference for Latent Variable Models with External Information: Application to Generalized Linear Mixed Models for Biased Data. Keio-IES- discussion paper series. 2017
Books (1):
  • Causal Inference for;Statistics, Social;Biomedical Sciences;An Introduction
    2023
Lectures and oral presentations  (31):
  • 複数介入がある場合のCausal Uplift Modelingとマーケティングへの応用
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回大会 2023)
  • 潜在アウトカムアプローチによる複数介入でのアップリフトモデリング
    (日本計算機統計学会第37回シンポジウム 2023)
  • 連続テレビドラマの視聴パターンのモデリング
    (第67回消費者行動研究コンファレンス 2023)
  • 選択型コンジョイントにおける背景対比効果の活用の検討
    (第67回消費者行動研究コンファレンス 2023)
  • マクロデータとミクロデータを融合したブランド選択モデルによるブランドスイッチング行動の理解
    (第65回消費者行動研究コンファレンス 2022)
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Professional career (1):
  • Ph.D. in Economics (Keio University)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 Keio University Faculty of Business and Commerce/Graduate School of Business and Commerce
  • 2020/04 - 2024/03 Hosei University Faculty of Business Administration/Graduate School of Business Administration
  • 2018/04 - 2020/03 Hosei University Faculty of Business Administration
Committee career (4):
  • 2023/06 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 研究委員
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル編集委員会
  • 2023/04 - 現在 統計関連学会連合大会 運営委員
  • 2018/01 - 2018/09 日本行動計量学会 第46回大会 実行委員
Awards (1):
  • 2022/05 - 日本商業学会 優秀論文賞 文脈効果を考慮したコンジョイント分析による購買予測
Association Membership(s) (6):
日本マーケティング・サイエンス学会 ,  THE BEHAVIORMETRIC SOCIETY ,  日本統計学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  応用統計学会 ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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