Rchr
J-GLOBAL ID:201801004938499113
Update date: Aug. 15, 2022
Yamamoto Kayo
ヤマモト カヨ | Yamamoto Kayo
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research keywords (1):
Language English Education
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2017 - 2020 オンライン国際協同学習の大規模化と質保証モデルの開発
- 2016 - 2019 農学ESPのニーズ分析と方法論的検討
- 2015 - 2017 "Globalization" of English Classrooms for Triggering Changes in Students' Mindsets
- 2013 - 2016 国際協同学習における参加ネットワークと第二言語発達過程に関する基礎研究
Papers (11):
-
Yamamoto, K, Araki, T, Lavin, R.S. Lexical characterization of semi-popularization articles on agricultural topics. Proceedings of the 4th Asia Pacific Corpus Linguistics Conference. 2018. 524-528
-
Designing a Corpus to Make a Word List for Agriculture Undergraduates. 2018. 12. 41-47
-
Effectiveness on Motivational Enhancement for Japanese EFL learners of Presentation-Based Exchange with International Students. 2018. 12. 21-32
-
Kayo Yamamoto. 農学分野アブストラクトの分析:予備的研究. LET Kyushu-Okinawa BULLETIN. 2015. 15. 39-52
-
Naoko Kawakita, Kayo Shirasaka. Learners' Vocabulary Levels and Their Subjective Judgment on Books. Extensive Reading World Congress Proceeding. 2011
more...
Books (2):
-
(一社)大学英語教育学会 EAP 調査研究特別委員会(編)「大学英語教育の質保証に向けた EAP カリキュラム実態把握調査」研究成果最終報告書
(一社)大学英語教育学会(JACET) 2018
-
Culture Shock for Nursing Students
(財)宮崎県立看護学術振興財団 2008
Lectures and oral presentations (23):
-
Lexical Characterization of Semi-popularization Articles on Agricultural Topics
(Fourth Asia-Pacific Corpus Linguistics Conference 2018 2018)
-
留学生との英語交流を通した異文化理解と語学学習
(第24回 CRCC技術・研究発表交流会 2017)
-
Designing an agriculture corpus of popular and semi-popular articles
(Faces of English 2 2017)
-
英語クラスのオンライン国際化プロジェクト
(第22回 大学教育研究フォーラム 2016)
-
A rhetorical and corpus analysis of agricultural research articles’ abstracts
(Language in Focus 2016 2016)
more...
Committee career (2):
- 2016/09/01 - 2017/03/31 大学英語教育学会 九州・沖縄支部研究大会 実行委員
- 2016/04/01 - 2017/03/31 外国語教育メディア学会 評議員
Association Membership(s) (4):
外国語教育メディア学会
, 大学英語教育学会
, 九州英語教育学会
, JALT
Return to Previous Page