2021 - 2024 Organizing a Curriculum Management Model Based on "Collaboration" in Special Needs Schools
Papers (19):
小倉, 靖範, 鈴木, 哲也. 知的障害特別支援学校における児童生徒の自立的・主体的な参加を促すための授業改善に関する実践的研究-「授業づくりの5つの視点」に焦点を当てて--Improvement of Teaching to Increase Opportunities for Independent and Proactive Participation of Children in a Special Support School - Focus on the “Five Perspectives for Improvement of Teaching” -. 共創. 2023. 1. 75-80
小倉, 靖範, 松浦, 孝寿, 立田, 祐子. 特別支援学校における「協働性」を基盤としたカリキュラム・マネジメントの実現に向けた取組-高等支援学校(知的障害)における学校文化・風土づくりの実践事例を通して--Efforts to Achieve Curriculum Management Based on “Collaboration”' in Special Support Schools -Through a Practical Case Study of Creating School Culture and Climate in a Special Support High School-. 障害者教育・福祉学研究. 2023. 19. 1-9
小倉 靖範, 鈴木 哲也, 竹内 圭佑. 知的障害特別支援学校におけるテレビ会議システムを活用した授業改善の試み : 大学との協働による遠隔での「On-the-Job Training型のコンサルテーション」-Improvement of Teaching Using a Teleconferencing System at a Special Support School for Children With Intellectual Disabilities : Remote "On-the-Job Training Type Consultation" in Collaboration with University. 日本教育大学協会研究年報 / 日本教育大学協会年報編集委員会 編. 2023. 41. 177-187
岩山, 絵理, 小倉, 靖範. 特別支援学校におけるスクールソーシャルワーカーの活用に向けた予備的検討-教員から期待されている役割に関するインタビュー調査から--Preliminary Study for School Social Work Practice in Special Needs Schools -Findings from Interview Survey with Teachers on The Role Expected of School Social Workers-. 障害者教育・福祉学研究. 2022. 18. 1-6
髙橋, 翔織, 小倉, 靖範. 特別支援教育に関する実践的知識が通常学級の授業における教師の意思決定に与える影響-The Influence of Practical Knowledge of Special Needs Education on Teacher’s Decision-Making in Regular Class Lessons. 障害者教育・福祉学研究. 2022. 18. 49-54
青山, 和裕, 新津, 勝二, 梅田, 恭子, 齋藤, ひとみ, 小倉, 靖範, 中池, 竜一. ICT活用等普及推進統括部門の2022年度活動内容について-Activities of "ICT Utilization and Dissemination Promoting Section" in 2022. 愛知教育大学教職キャリアセンター紀要. 2023. 8. 213-221
<School Research> Study of Multiple Handicaps: A Study on the Prioritizing and Systemizing Teaching for Children with Severe and Multiple Disabilities. - Using Instrument for the Development Diagnostic Evaluation and Developmental Genealogy -. Bulletin of Kirigaoka School for the Physically Challenged, University of Tsukuba. 2018. 53. 201-234