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J-GLOBAL ID:201801006781577487   Update date: Mar. 11, 2024

Nemoto Yutaro

ネモト ユウタロウ | Nemoto Yutaro
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): https://tsd-n-lab.notion.site/
Research field  (3): Design ,  Commerce ,  Web and service informatics
Research keywords  (6): Serviceology ,  サービスデザイン ,  ウェルビーイング ,  製品サービスシステム ,  設計工学 ,  IoT
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 Abduction triggering mechanism based on empathy between designers
  • 2021 - 2024 希望のチカラ:人の持続的成長を支える見通し機序の解明
  • 2020 - 2022 Effect of pattern language on design process, solution, and participant
  • 2013 - 2016 実験的手法によるサービス設計知識の分析とそれに基づく知的設計支援環境の開発
Papers (27):
  • Hitesh Dhiman, Yutaro Nemoto, Michael Fellmann, Carsten Röcker. Beyond productivity and efficiency: design tools, methods and frameworks for psychological well-being, and (un)exploited potentials to assist employees at work. Frontiers in Computer Science. 2023. 5
  • Dhiman, Hitesh, Nemoto, Yutaro, Mühlan, Holger, Fellmann, Michael, Röcker, Carsten. Towards designing assistants for well-being: clarifying the relationship between users’ intrinsic motivation and expectations from assistants. ICIS 2022 Proceedings. 2022. 10
  • Herrmann, J.P, Nemoto, Y, Kobelt, D, Goppold, M, Tackenberg, S. An Educational Serious Game for investigating perceived Impacts of Digital Technologies on Employee Well-Being and Organizational Performance. Proceedings of the 24th Conference GeNeMe. 2021. 242-251
  • Yutaro Nemoto, Hitesh Dhiman, Carsten Röcker. DESIGN FOR CONTINUOUS USE OF PRODUCT-SERVICE SYSTEMS: A CONCEPTUAL FRAMEWORK. Proceedings of the Design Society. 2021. 1. 983-992
  • Yusuke TSUTSUI, Yuya MITAKE, Shigeru HOSONO, Yutaro NEMOTO, Mar’atus SHOLIHAH, Yoshiki SHIMOMURA. A context analysis method for empathy in co-creative innovation. Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing. 2021. 15. 2. JAMDSM0014-JAMDSM0014
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MISC (70):
  • Nemoto, Y, Dhiman, H, Röcker, C. Product vs. Service-Based Intelligent Assistants: A Vignette-Based Survey Exploring Differences in Expectations and Fears. Proceedings of the 8th International Conference on Serviceology (ICSer2023). 2023
  • ホーバック, 根本裕太郎. アクターのサービス交換に対する希望概念の尺度開発. サービス学会第11回国内大会講演論文集. 2023
  • 根本裕太郎, ホーバック. サービス倫理と希望:ウェルビーイングを志向した生活者中心のサービスモデル. サービス学会第10回国内大会講演論文集. 2022
  • 根本裕太郎, 綾部豊樹, 中川善継, 田中光一, 名取秀幸. 中小製造業のデジタル化のためのソシオテクニカルデザイン:アクションリサーチを通じたデザインの記述. Designシンポジウム2021講演論文集. 2021. 101-108
  • 根本 裕太郎, 大原 衛. サービス空間におけるIoT技術の活用(<特集>多様化するリテールとサービスの共創). 日本機械学会誌. 2021. 124. 1230. 36-37
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Professional career (1):
  • 博士(工学) (首都大学東京)
Work history (4):
  • 2022/09 - 現在 Yokohama City University School of Economics and Business Administration Graduate School of International Management Department of International Management Associate Professor
  • 2018/04 - 2022/08 Tokyo Metropolitan Industrial Technology Research Institute
  • 2016/04 - 2018/03 NEC Corporation
  • 2013/04 - 2016/03 日本学術振興会特別研究員
Committee career (3):
  • 2022/06 - 現在 サービス学会 理事
  • 2022/04 - 現在 AI活用型システム創成委員会 委員
  • 2021/04 - 現在 日本機械学会 設計工学・システム部門運営委員会 産学連携活性化委員
Awards (5):
  • 2023/03 - サービス学会第10回国内大会 ベストポスター賞
  • 2022/06 - サービス学会 学会活動貢献賞
  • 2016/10 - 日本機械学会第25回設計工学・システム部門講演会 優秀講演表彰
  • 2016 - International Design and Concurrent Engineering Conference 2015 (iDECON 2015) Best Paper Award
  • 2014/04 - サービス学会第1回国内大会 Best Presentation Award(学生部門)
Association Membership(s) (3):
The Design Society ,  Society for Serviceology ,  THE JAPAN SOCIETY OF MECHANICAL ENGINEERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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