Rchr
J-GLOBAL ID:201801008017642196   Update date: Feb. 01, 2024

Ogawa Chikashi

オガワ チカシ | Ogawa Chikashi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (3): 演劇教育 ,  社会教育 ,  社会教育史
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2021 - 2025 現代日本における地域市民演劇の諸相
  • 2021 - 2024 敗戦直後の演劇活動 -その実態と教育的性格の解明-
Papers (23):
  • 小川 史. 暴力行為の物語的理解 : 宮嶋資夫『坑夫』を題材として-Narrative Approach to Understanding Violence : An Interpretation of Miyajima Sukeo's Kofu. 横浜創英大学研究論集 / 図書・研究委員会 編. 2021. 8. 1-10
  • 小川 史. 教員養成課程における「教育的な対話」能力の育成. 横浜創英大学保育者養成実践論集. 2018. 1. 26-31
  • 小川 史. 教師にとっての「話すこと」の特性-教師教育における表現能力の育成に向けて. 横浜創英大学研究論集. 2017. 4. 69-78
  • 小川 史. Labourers' violence in the dramas of Keishichi Hirasawa. 社会教育学研究 = Japanese journal of adult and community education. 2015. 51. 2. 55-65
  • 小川 史. 子どもの内的運動をとらえた活動とその設定に向けた指導のあり方について. 上田女子短期大学児童文化研究所所報. 2014. 36. 15-26
more...
MISC (4):
  • 小川 史. 平成24年度 教育実習II実施報告. 上田女子短期大学幼児教育学科保育者養成年報 = Annual report of training nursery teachers of Ueda Women's Junior College Infant Education Department. 2015. 9. 3-4
  • 小川 史. 授業におけるマルチメディア等視聴覚メディアの現代的位置づけ : イメージ化の能力をいかにして育成するか. 紀要. 2008. 31. 81-90
  • 小川 史. 専門職としての保育者を目指す実習生に必要とされる能力としてのリテラシー : 本学教育実習における学生の「書く」能力の現状を手がかりに・その1. 児童文化研究所所報. 2007. 29. 33-42
  • 小川 史. 「もの」の教育学 : 教育原理素描の一試論(第三十号記念号). 紀要. 2007. 30. 29-38
Books (1):
  • 一九四〇年代素人演劇史論 : 表現活動の教育的意義
    春風社 2021 ISBN:9784861107177
Education (1):
  • 2000 - 2005 Waseda University Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (早稲田大学)
Association Membership(s) (3):
JAPANESE SOCIETY FOR THEATRE RESEARCH ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  THE JAPAN SOCIETY FOR THE STUDY OF ADULT AND COMMUNITY EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page