Rchr
J-GLOBAL ID:201801008169892635   Update date: Feb. 16, 2024

Kagami Taiki

カガミ タイキ | Kagami Taiki
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): 協同組合 ,  流通 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 地域の食文化を対象とした観光の形成手法と波及効果に関するアクションリサーチ
  • 2019 - 2022 消費生活協同組合における組合員の参加と社会関係資本の形成に関する研究
  • 2012 - 2013 「おしゃべりパーティ」によるコミュニティの 再建~協同組合の「絆」づくりの試み~
Papers (5):
  • 加賀美 太記. 東アジアの後発OEM供給企業の国際マーケティング-パソコンと周辺機器産業におけるOEM供給とOBM戦略の関係-. 京都大学. 2016
  • 加賀美 太記. 生活協同組合と食を巡る消費者運動. くらしと協同の研究所 Discussion Paper Series16. 2012
  • A relationship marketing and the infiltration process of the local SME: a case: Fukui Canon Co.,Ltd. Fukui regional economies. 2011. 12. 12. 33-47
  • 加賀美 太記. 新事業展開とマーケティング能力の構築-地域中小企業「アイテック社」を事例として-. ふくい地域経済研究. 2010. 10. 43-55
  • A study on long term OEM supply based on technological advantage: a case: OEM of LBP from Canon to HP. Distribution studies. 2009. 24. 24. 37-49
MISC (3):
  • 加賀美 太記. 生協のPB商品の意義と生協への組合員の関与. くらしと協同の研究所Discussion Paper Series17. 2014
  • 加賀美 太記. 国際マーケティングにおける新興国の台頭--市場および競争相手として. Int'lecowk. 2010. 65. 11. 30-32
  • 加賀美 太記. 生協によるプライベート・ブランド商品戦略と課題-日本生協連のPB商品の展開過程を中心として-. くらしと協同の研究所Discussion Paper Series15. 2009
Books (8):
  • 経済的理性の狂気 : グローバル経済の行方を「資本論」で読み解く
    作品社 2019 ISBN:9784861827600
  • 協同による社会デザイン
    日本経済評論社 2019
  • グローバル競争と流通・マーケティング--流通の変容と新戦略の展開
    ミネルヴァ書房 2018
  • 格差社会への対抗-新・協同組合論
    2017
  • 格差社会と現代流通
    同文館出版 2015
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • Commitment of Co-operative Workers on the Movement: The Case of Japanese Consumers Co-op
    (12th ICA-AP COOPEERATIVE RESEARCH CONFERENCE 2017)
  • 日本における生協PB商品の発展と課題-事業連合化と組合員関与-
    (日本協同組合学会 第36 回大会 2016)
  • 台湾ICT企業の国際マーケティングと製品戦略
    (商品開発・管理学会 第20回全国大会 2013)
  • ICT産業におけるOEM供給企業のマーケティング-台湾ICT企業と日系企業の国際展開の比較-
    (日本流通学会 関西・中四国部会 第94回定例研究会 2011)
Education (2):
  • - 2013 京都大学大学院 経済学研究科
  • - 2003 Ritsumeikan University College of Economics Department of Economics
Professional career (1):
  • 博士(経済学) (京都大学)
Work history (4):
  • 2023 - 現在 Hannan University
  • 2021 - 2023 Hannan University Faculty of Business
  • 2019 - 2021 Shujitsu University
  • 2014 - 2019 Shujitsu University
Association Membership(s) (4):
ASSOCIATION OF PRODUCT DEVELOPMENT AND MANAGEMENT ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR CO-OPERATIVE STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page