Rchr
J-GLOBAL ID:201801009568686549   Update date: Apr. 09, 2024

Hayashida Koichi

ハヤシダ コウイチ | Hayashida Koichi
Affiliation and department:
Job title: 代表理事
Other affiliations (1):
  • キッズボンドグループ(放課後等デイサービス)  顧問
Homepage URL  (1): https://www.avespro.com/
Research field  (6): Social welfare ,  Sociology of education ,  Clinical psychology ,  Primary/secondary education and curricula ,  Educational psychology ,  Special needs education
Research keywords  (7): 発達障害 ,  英語教育 ,  学習支援 ,  universal design ,  Learning Disorder ,  School psychology ,  Special Education
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2023 The Creation of English Lessons Using a Checklist to Assess Children's Difficulties in Sensory Processing
  • 2019 - 2023 「英語教育における学習者の多様性に対応したユニバーサルデザインの足場架けモデル構築」課題番号:19K00861
  • 2016 - 2017 小学生を対象としたiPadを用いた読み能力検査の開発
Papers (21):
  • 大槻, 友紀, 佐藤, 玲子, 林田, 宏一. 小・中学校英語教育における一斉指導での個別支援を考える : チェックリストを使った授業改善. 明星 : 明星大学明星教育センター研究紀要. 2024. 14. 15-25
  • 林田 宏一, 佐藤 玲子, 池谷 幸子, 会田 信子, 大槻 友紀, 竹内 宣広, 松津 英恵, 川﨑 育臣, 四方堂 欣美, 三田 祐太. 児童の感覚処理困難を評価するチェックリストを活用した英語の授業づくり : より学び易い学習環境にするための支援例と授業の提案. JES journal / 小学校英語教育学会 編. 2023. 23. 132-147
  • 林田 宏一, 齋藤 佑奈, 岡野 恵子, 可児 恵. 「ASIST学校適応スキルプロフィール」を用いた個別支援計画作成 : 放課後等デイサービスにおける標準化されたアセスメント導入の試み. 岐阜大学教育学部特別支援教育センター年報. 2021. 28. 19-24
  • Evaluation tool of a sense processing obstacle : Making of the observation item was tried from the angle of independent activities. 2021. 11. 1-8
  • A preliminary study of an effective caption on a multimedia-based learning material for dyslexic students. 2021. 70. 1. 205-210
more...
Patents (2):
Lectures and oral presentations  (29):
  • 放課後等デイサービス事業所における「ASIST学校適応スキルプロ フィール」導入の試み:標準化されたアセスメントに基づいた個別支援計画作成の取り組み
    (2021)
  • 校における教員支援のためのアセスメント・ツールの開発 ー感覚の活用、感覚処理の困難に焦点をあてたアセスメント・ツールの開発ー
    (2020)
  • 運動と学習 今、すべきことーその2ーLD・ADHDの体験プログラム
    (キッズボンドグループ講演会 2020)
  • 放課後等デイサービス事業所における学習支援 -学習支援のニーズと携わる支援者の思いについて-
    (日本特殊教育学会第57回大会 2019)
  • 同時処理優位な学習困難のある高1男児に対する商業科目の支援 -全商検定合格を目指した指導の工夫-
    (日本K-ABCアセスメント学会第22回大会 2019)
more...
Education (4):
  • 2022 - 現在 Hyogo University of Teacher Education The Joint Graduate School (Ph.D.Program) in Science of School Education
  • 2021 - 2022 兵庫教育大学大学院 連合学校教育学研究科 学校教育実践学専攻 学校教育臨床講座(特別支援教育) 研究生
  • 2018 - 2019 Nagasaki University
  • 2013 - 2017 Gifu University
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (岐阜大学大学院教育学研究科)
Work history (4):
  • 2021/10 - 現在 キッズボンド・アドバンス柳森 心理指導担当職員
  • 2019/01 - 現在 キッズボンドグループ(放課後等デイサービス) 顧問
  • 2017/05 - 現在 AVES General Incorporated Association Representative Director
  • 1996/11 - 2017/05 (有)暁VESプロジェクト(暁実力養成センター)代表取締役
Committee career (2):
  • 2018/08 - 現在 日本K-ABCアセスメント学会 理事
  • 2017/05 - 現在 東海地区K-ABC研究会 事務局長
Awards (1):
  • 2016/01 - 岐阜市 平成27年度岐阜市ユニバーサルデザイン賞 UDカラー英語4線ノート
Association Membership(s) (6):
日本聴覚言語障害学会 ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF ENGLISH TEACHING IN ELEMENTARY SCHOOLS ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF ASSESSMENT ON THE K-ABC ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES ,  Japanese Society for Traumatic Stress Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page