Rchr
J-GLOBAL ID:201801009777740267   Update date: Jan. 30, 2024

Kurita Tomomi

Kurita Tomomi
Affiliation and department:
Research field  (1): Clinical psychology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2015 - 2018 Roles of autonomic nervous system and autoantibody in mental health Prospective study about effects of the aroma
  • 2010 - 2012 A Community Psychological Study on Collaborations between Clinical Psychologists and Cancer Survivors'Self-help Groups
Papers (62):
more...
MISC (6):
  • 栗田智未, 前川伸晃. 入学時のメンタルヘルス講義にみる学生の関心-2020年度と2021年度のデータから-. CAPMPUS HEALTH. 2022. 59. 1. 287-289
  • 栗田智未. UPIの結果からみたA大学医学部学生の留年・休退学の特徴. 日本学生相談学会資格認定事業報告書. 2018. 9. 23-25
  • 栗田 智未. 担当者交代によるケース引継ぎについて. CAMPUS HEALTH. 2016. 53. 1. 399-400
  • The challenges for student counselors of health service center : The 2007-2009 Survey of deliberate self-harm. 2011. 27. 59-63
  • The challenges for student counselors of health service center: the 2007-2008 survey of crisis intervention. Bulletin of general health research,Hiroshima University Health Service Center. 2010. 26. 65-69
more...
Books (1):
  • 心理学研究の新世紀4 臨床心理学
    ミネルヴァ書房 2012
Lectures and oral presentations  (39):
  • 社会復帰意欲の乏しいAIDS患者が自立するまで-AIDS患者の親子並行面接-
    (日本心理臨床学会第42回大会 2023)
  • 福井県におけるHIV長期療養体制整備の取り組み
    (令和5年度北陸HIV臨床談話会 2023)
  • コロナ禍の学生支援の大学内・間解析研究V-X県3大学4キャンパスのUPI等健康調査 総合考察-
    (日本心理臨床学会第41回大会)
  • コロナ禍の学生支援の大学内・間解析研究I-X県A大学の学生精神健康調査(UPI)実践と結果-
    (日本心理臨床学会第41回大会)
  • コロナ禍の学生支援の大学内・間解析研究IV-X県B大学Zキャンパスの健康調査-
    (日本心理臨床学会第41回大会 2022)
more...
Education (1):
  • 2004 - 2008 Hiroshima University Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 心理学(博士) (広島大学)
Work history (4):
  • 2015/10 - 現在 University of Fukui Health Service Center
  • 2014/09 - 2015/09 Kanazawa University Health Service Center
  • 2013/04 - 2014/08 福井県警察本部 警務部 厚生課 兼 警務課被害者支援室 臨床心理士,被害者支援カウンセラー
  • 2007/11 - 2012/09 Hiroshima University Health Service Center
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page