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J-GLOBAL ID:201801010472836998
Update date: Apr. 23, 2024
Nakatani Hiromi
Nakatani Hiromi
Affiliation and department:
Research field (2):
Linguistics
, Foreign language education
Research keywords (3):
英語教育
, 語用論
, 認知言語学
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2021 - 2025 A Study of Sentence Ending Expressions in English, Japanese, Chinese, and Korean
- 2019 - 2020 Tag Questions and Their Intersubjectivity
Papers (15):
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中谷博美. 英語・日本語・中国語の類型と学習者のエッセイに見られる特性. 日本認知言語学会論文集. 2023. 23. 546-551
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中谷博美. 英語・日本語・中国語の主観性と英語教育. 日本認知言語学会論文集. 2022. 22. 439-444
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中谷博美. 非流ちょう性の再評価と英語教育への応用. 日本認知言語学会論文集. 2021. 21. 499-504
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中谷 博美. 語用論的能力の育成と認知文法理論-付加疑問文の指導と学習に関する考察-. 日本認知言語学会論文集. 2020. 20. 508-518
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中谷博美. 中国語・英語・日本語の文末表現における一考察. 函館英文学会. 2020. 59. 85-97
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Books (2):
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Tag questions and their intersubjectivity : a cognitive linguistic approach
Hituzi Syobo 2020 ISBN:9784823410239
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ことばのパースペクティヴ
開拓社 2018
Lectures and oral presentations (13):
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A Comparison of Sentence-Final Expressions in English, Japanese, Chinese, and Korean Based on Translations of English Tag Questions
(16th International Cognitive Linguistics Conference 2023)
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英語・日本語・中国語の類型と学習者のエッセイに見られる特性
(日本認知言語学会 第23回全国大会 2022)
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中国語の主観性と文末表現に関する考察-日英語の表現構造との比較から-
(函館英語英文学会 研究発表会 2021)
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英語・日本語・中国語の主観性と英語教育
(日本認知言語学会第22回全国大会 2021)
-
非流ちょう性の再評価と英語教育への応用
(日本認知言語学会第21回全国大会 2020)
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Education (3):
- 2014 - 2017 Kanazawa University Graduate School of Human and Socio-Environment Studies
- 2002 - 2004 Kanazawa University Graduate School of Letters
- 1998 - 2002 Kanazawa University
Professional career (1):
Work history (4):
- 2022/04 - 現在 The University of Shiga Prefecture School of Human Cultures, Department of Intercultural Communications
- 2019/04 - 2022/03 The University of Shiga Prefecture School of Human Cultures, Department of Intercultural Communications
- 2018/04 - 2019/03 Hokuriku Gakuin Junior College Community and Culture Department
- 2017/04 - 2018/03 Kanazawa University
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