Rchr
J-GLOBAL ID:201801010526066948   Update date: May. 30, 2024

Takuya Yoshida

ヨシダ タクヤ | Takuya Yoshida
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2023 - 2026 Revealing a mechanism involving introception in the emergece and exacerbation of antisocial behavior
  • 2022 - 2025 学校と地域を繋ぐ保護者のアンカーポイント機能による子どもの社会性と地域参加の向上
  • 2021 - 2025 Understanting the recursive construction process of isolation and loneliness in the New Normal
  • 2020 - 2025 Revealing an exacerbating mechanism of antisociality from early childhood: Developing a VR-based measurement of cognitive, emotional and behavioral risks
  • 2019 - 2024 組織におけるsilence維持メカニズムの研究
Show all
Papers (36):
  • Effects of interpersonal environment on youth antisocial tendency: Longitudinal before-and-after survey while standing by at home during COVID-19 pandemic. 2023. 62. 2. 149-168
  • 吉田琢哉・吉澤寛之・浅野良輔・玉井颯一. 教員の認知する地域連携におけるチームワークと学習動機づけおよび学級適応感との関連. 心理学研究. 2022. 93. 4. 300-310
  • Relationship among community consciousness, school-community partnerships, and evaluations of parent-teacher association activities. 2022. 93. 3. 249-255
  • Takuya Yoshida, Hiroyuki Yoshizawa, Ryosuke Asano, Ryuichi Tamai, Toshikazu Yoshida. Development of the Teamwork Inventory for Community-Based School Management:. The Japanese Journal of Educational Psychology. 2020. 68. 2. 147-159
  • Takuya Yoshida. Development of training program to improve teamwork ability and critical thinking disposition through psychological education and exercises. 2020. 59. 57-68
more...
MISC (4):
  • 浅野良輔 ・吉澤寛之・松下光次郎・笹竹佑太・酒井翔・吉田琢哉. 子ども用セルフコントロール尺度の作成と妥当化--小中学生を対象とした検証--. 社会心理学研究. 2023. 39. 2. 54-63
  • Factors Affecting Constructive Non-salient Strategies in Interpersonal Conflict. 2011. 58. 47-55
  • 吉澤 寛之, 吉田 琢哉, 原田 知佳, 中島 誠, 土屋 耕治. 自己制御能力の弁別的予測性に関する研究(5):-実行機能を統制した自己制御の問題行動への影響-. 日本心理学会大会発表論文集. 2008. 72. 0. 2EV175-2EV175
  • 吉田 琢哉, 吉澤 寛之, 原田 知佳, 中島 誠, 土屋 耕治. 自己制御能力の弁別的予測性に関する研究(4):-実行機能を統制した自己制御の社会的適応への影響-. 日本心理学会大会発表論文集. 2008. 72. 0. 2EV174-2EV174
Books (3):
  • 主体的に学ぶ発達と教育の心理学
    ナカニシヤ出版 2022
  • 対人関係の社会心理学
    ナカニシヤ出版 2012
  • 体験で学ぶ社会心理学
    ナカニシヤ出版 2010
Lectures and oral presentations  (128):
  • 教師の認知する地域連携におけるチームワーク--小学校と中学校およびコミュニティ・スクール制度の有無の比較--
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • ヴァーチャルリアリティを用いた社会的情報処理測定法における妥当性(2)
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • 子どもの対人環境と社会的情報処理との関連-主観視点ヴァーチャルリアリティ測定法による検討-
    (日本社会心理学会第64回大会 2023)
  • 新入社員の縦断的研究による職場におけるsilence発生過程の検討
    (日本応用心理学会第88回大会 2022)
  • 反社会的認知情動行動リスク要因と対人環境要因を用いた生徒指導事案の自動評価システムの構築
    (日本グループ・ダイナミックス学会第68回大会 2022)
more...
Education (1):
  • 2008 - 2010 Nagoya University
Professional career (1):
  • 博士 (名古屋大学大学院)
Work history (1):
  • 2014/10 - 2024/03 Gifu Shotoku Gakuen University Faculty of Education Associate Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page