Rchr
J-GLOBAL ID:201801010722607930   Update date: Oct. 15, 2024

Suematsu Kana

スエマツ カナ | Suematsu Kana
Affiliation and department:
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Educational psychology
Research keywords  (4): 教授学習心理学 ,  理科教育 ,  算数教育 ,  保育
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2028 NOSにより探究を深めるK-12科学カリキュラムの開発
  • 2023 - 2026 新しい教育・保育の創造を可能にする「変革の教育的リーダーシップ」の開発
  • 2023 - 2026 Setting for Scientific Communication Utilizing Digital Technology to Support Preschool Teachers' Philosophy of Early Childhood Education in the New Normal Age
  • 2023 - 2024 保育現場において求められているICTスキル活用の養成カリキュラムに関する研究
  • 2020 - 2023 A Study on the Emergence of Scientific Inquiry at the Early childhood and its Link to the Lower Primary Education
Show all
Papers (13):
  • Kana Suematsu, Kenji Matsubara, Hideo Kameyama, Yuko Kobayashi. An Emprical Study on the Budding of Scientific Inquiry in Early Childhood: Using and Modifying YCVS for Japanese Context. The 15th European Science Education Research Association Proceedings Book Series-III. 2024. 55-62
  • 末松 加奈. 理科教育におけるICTの活用と展望-ICT utilization in science education : a review. 現代児童学研究 = Study of contemporary pedology. 2022. 4. 1. 29-35
  • Kana Suematsu. Causal relationship of factors that affect the likes and dislikes toward science. The Journal of East Asian Educational Research. 2021. 11. 1-13
  • Chika Inoue, Akihiro Osaki, Ikuko Goto, Kana Suematsu. Development of a place for science communication as an initiative to support the construction of a novice ECEC practitioner's view of children. Impact. 2020. 2020. 8. 20-21
  • Educational history and Establishment of Physical knowledge using TIMSS. 2020. 5. 5-10
more...
MISC (1):
  • 末松 加奈. <書評・図書紹介> 上野正道・北田佳子・申智媛・齊藤英介(編著)肖霞・黄郁倫・高澤直美・津久井純(著)『東アジアの未来をひらく学校改革 : 展望と挑戦』. お茶の水女子大学子ども学研究紀要. 2016. 4. 4. 125-126
Books (4):
  • 幼児と児童のための教育とICT活用
    学文社 2023 ISBN:9784762032066
  • 教師論
    学文社 2020 ISBN:9784762029714
  • 教育心理学
    学文社 2020 ISBN:9784762029721
  • 実践につながる新しい幼児教育の方法と技術
    ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623089642
Lectures and oral presentations  (27):
  • Examination of the learning environment for young children through digital storytelling workshops
    (32nd EECERA ANNUAL CONFERENCE 2024)
  • デジタルを用いた科学コミュニケーションがもたらす子どもの エージェンシー
    (日本教育学会第83回大会 2024)
  • 保育現場において求められるICTスキル活用の要請カリキュラムに関する研究
    (令和6年度全国保育士養成セミナー 2024)
  • 多様な価値判断を含む非定型的な算数文章題の開発 -社会的価値判断の記述に焦点をあてて-
    (日本教育心理学会第65回総会 2023)
  • An Empirical Study on the Budding of Scientific Inquiry in Early Childhood: Using and Modifying Ycvs for Japanese Context
    (THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA) 2023)
more...
Education (4):
  • 2016 - 2024 The University of Tokyo Faculty of Education
  • 2014 - 2016 Ochanomizu University Graduate School of Humanities and Sciences Human Developmental Sciences
  • 2005 - 2007 Tohoku University Graduate School of Engineering
  • 2001 - 2005 Tohoku University Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • 修士(学術) (お茶の水女子大学)
Work history (3):
  • 2020/04 - 現在 Tokyo Kasei Gakuin University Faculty of Home Economics Department of Child Studies
  • 2018/04 - 2020/03 小田原短期大学 保育学科通信教育課程 特任助教
  • 2016/04 - 2018/03 Tokyo Future University
Association Membership(s) (9):
日本乳幼児教育学会 ,  日本子ども学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本理科教育学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育工学会 ,  日本数学教育学会 ,  日本教育学会 ,  日本科学教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page