Rchr
J-GLOBAL ID:201801011638997240   Update date: Jan. 18, 2024

TORU AOKI

アオキ トオル | TORU AOKI
Affiliation and department:
Research field  (1): Sports science
Research keywords  (1): サッカー
Papers (22):
  • Kentaro Chuman, Kyosuke Horio, Koji Kitatsuji, Kenichi Suijo, Toru Aoki. Relationship between CHU-Test Results and High-intensity Running during Soccer Matches. Football Science. 2022. 19. 78-84
  • Yohei Takai, Miyuki Nakatani, Toru Aoki, Daisuke Komori, Kazuyuki Oyamada, Kensuke Murata, Eiji Fujita, Takuya Akamine, Yoshihisa Urita, Masayoshi Yamamoto, et al. Profile of regional fat and fat-free soft tissue accumulation in male athletes. Journal of physiological anthropology. 2020. 39. 1. 5-5
  • Aoki TORU, Tomohiro KAI, Yohei TAKAI. Comparison between youth and collegiate male soccer players in the scores of agility and jump performance. 2019. 57. 29-35
  • Aoki TORU, Yuto NISHIKAWA, Tomohiro KAI, Yohei TAKAI. Effects of physical training on within-season variation of aerobic and anaerobic work ability of university soccer players. 2019. 11. 308-319
  • 甲斐智大, 堀尾郷介, 青木竜, 高井洋平. 大学サッカー選手における試合時の移動を改善させるフィードバック方法の事例. スポーツパフォーマンス研究. 2018. 10. 127-139
more...
Lectures and oral presentations  (18):
  • サッカーにおけるヘディング能力の主観的および客観的評価の関係 - 片脚での跳躍能力に着目して -
    (第33回 日本コーチング学会 2022)
  • 大学サッカー選手のGlobal Positioning System(GPS)データの活用は,試合時の移動を質的・量的に改善させる
    (第2回日本スポーツパフォーマンス学会 2016)
  • 大学男子サッカーにおける将来有望な選手の身体組成の評価指標
    (日本体育学会第67回大会 2016)
  • 大学サッカー選手の競技水準が試合時の移動距離に与える影響
    (第13回日本フットボール学会 2016)
  • 相手ゴールを向いてボールを受けるプレーと試合時の高強度での移動距離との関係
    (第13回日本フットボール学会 2016)
more...
Education (2):
  • - 2013 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya Graduate Division of Physical Education
  • - 2001 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya College of Physical Education
Work history (3):
  • 2010/03 - 2023/03 National Institute of Fitness and Sports in Kanoya
  • 2008/02 - Mie Chukyo University
  • 2001/04 - Mie Chukyo University
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page