Rchr
J-GLOBAL ID:201801012620275669   Update date: Apr. 14, 2024

SUGIURA MAYUMI

SUGIURA MAYUMI
Affiliation and department:
Research field  (3): Other ,  Other ,  Educational technology
Research keywords  (17): 教育評価 ,  オープン教材 ,  教育技術 ,  多職種連携教育 ,  Faculty Development ,  ハイブリッド型授業 ,  医学教育 ,  Goal-Based Scenario ,  授業評価 ,  研修デザイン ,  授業デザイン ,  経験学習 ,  ブレンド型授業 ,  ビデオ教材 ,  eラーニング ,  インストラクショナルデザイン ,  教育工学
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2027 授業改善に臨む大学教員のメタ認知に着目したアンラーニングを促進するプログラム開発
  • 2023 - 2027 Development and Deployment of online learning model for knowledge acquisition and utilization
  • 2023 - 2026 教育工学に基づくIVR教育プログラムの開発:IVR医の裾野を広げる新たな方法
  • 2023 - 2026 Building a data-driven educational improvement platform by supporting hybrid class design
  • 2022 - 2024 アルコール依存症の医療研修プログラムをモデルとしたオンライン研修に対応できる実践的な医療研修
Show all
Papers (10):
  • Trends and Issues in Research on Peer Assessment in Japanese Higher Education. 2024. 31. 1-11
  • Huazhe Sha, Mayumi Sugiura, Tomohiro Nagashima, Katsusuke Shigeta. Relations Between Participation in Peer Review and Learning Outcomes in Online Learning. Information and Technology in Education and Learning. 2023. 3. 1
  • Yusuke Hayashi, Yuta Aikawa, Yuki Kawaguchi, Huazhe Sha, Mayumi Sugiura, Katsusuke Shigeta, Tsukasa Hirashima. Promoting Students’ Pre-class Preparation in Flipped Classroom with Kit-Build Concept MapArtificial Intelligence in Education. Artificial Intelligence in Education. 2023
  • Mayumi SUGIUA, Katsusuke, SHIGETA. Development of a Teacher Training Program to Support the Design of Blended Learning. 2022. 46. 4. 679-694
  • Analysis of Factors Affecting Continued Learning after Attendance of Massive Open Online Courses. 2022. 46. Suppl. 97-100
more...
MISC (30):
  • 杉浦真由美. 褒めない・叱らない・コントロールしない「しない」人材育成. 看護人材育成. 2023. 20. 5. 45-49
  • 松尾睦, 保田江美, 杉浦真由美. 全体セッション+Q&A 副看護師長・看護師長が活躍するためのあれこれ. 看護管理. 2023. 33. 2. 132-138
  • 杉浦真由美. なぜ,人を育てることは難しいのか? バランスのよい管理者になるためのヒント. 看護管理. 2023. 33. 2. 126-130
  • 杉浦真由美. 明日から役立つ指導スキル 「態度」は育成できる?自発的な学びを促す指導のポイント. ナースマネージャー. 2022. 24. 7. 70-74
  • 杉浦真由美. 明日から役立つ指導スキル 褒めたり叱ったりすることは必要?. ナースマネージャー. 2022. 24. 5. 55-58
more...
Books (2):
  • 医療者のための教える技術: オンラインと対面のハイブリッド教育研修 (CandY Link Books)
    メディカ出版 2021 ISBN:4840475806
  • 伝わる・身につく ナースのための教える技術 (CandY Link Books)
    メディカ出版 2018 ISBN:484046846X
Lectures and oral presentations  (99):
  • The Impact of Feedback Literacy on Peer Response in the Writing Class
    (2024)
  • A Use of Kit-build Concept Maps as a Supplement to Pre-class Learning in Flipped Classroom
    (2024)
  • Student Outcomes on the Blended Learning Using Kit-build Concept Maps
    (2024)
  • FDでの意見交換を促進するゲームの提案
    (第44回 日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
  • バランスのよい指導者になるためのヒント
    (令和5年度道立保健所等保健師研修会 2024)
more...
Works (5):
  • 臨床看護のeラーニング CandY Link 月一ゼミ 伝わる・身につく『教える技術』
    杉浦真由美 2019 - 現在
  • 臨床看護のeラーニング CandY Link リーダー・マネージャー実践 コース 実践!教育・啓発の工夫
    杉浦真由美 2017 - 現在
  • FitNs. 臨床看護現場での教えかた・伝えかた 教え上手になるポイント
    杉浦真由美 2023 -
  • 臨床看護のeラーニング candY Link 指導者向けコンテンツ
    杉浦真由美 2016 - 2017
  • 臨床看護のeラーニング『CandY Link』監修 指導者向けコンテンツ(臨床シナリオ・リファレンス)
    杉浦真由美, 向後千春 2016 -
Education (2):
  • 2014 - 2017 Waseda University Graduate School of Human Sciences
  • 2011 - 2014 Waseda University Graduate School of Human Sciences
Professional career (1):
  • 博士(人間科学) (早稲田大学大学院)
Work history (10):
  • 2023/04 - 現在 Hokkaido University
  • 2019/04 - 現在 Sapporo Medical University School of Health Sciences
  • 2022/09 - 2023/03 Waseda University School of Human Sciences
  • 2022/04 - 2023/03 Waseda University Graduate School of Human Sciences
  • 2021/10 - 2023/03 Hokkaido University Institute for the Advancement of Higher Education Specially Appointed Associate Professor
Show all
Committee career (14):
  • 2024/02 - 現在 日本教育工学会 大会企画委員会 委員
  • 2023/11 - 現在 日本教育工学会 重点活動領域, 学習評価部会, 代表
  • 2023/06 - 現在 一般社団法人日本医学教育学会 推薦代議員
  • 2022/05 - 現在 日本教育工学会 編集委員会 委員
  • 2022/01 - 現在 日本教育工学会 SIG委員会 幹事
Show all
Awards (2):
  • 2023/05 - Online Learning Consortium; OLC Innovate 2023 Best-in-Track; Blended Teaching and Learning track Rebuilding method : Developing the course design strategy for blended learning with an interactive toolkit
  • 2023/03 - 日本教育工学会 学生セッション優秀発表賞 高校での小規模な遠隔授業における授業型の分類
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page