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J-GLOBAL ID:201801013547399229   Update date: Jul. 14, 2024

Ehara Yo

エハラ ヨウ | Ehara Yo
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (6): Learning support systems ,  Intelligent informatics ,  Intelligent informatics ,  Educational technology ,  Educational psychology ,  Mathematical informatics
Research keywords  (12): Educational AI ,  Learning Support Systems ,  Generative AI ,  BERT ,  Transformers ,  Educational Support Systems ,  Machine Learning ,  Test Theory ,  Item Response Theory ,  Natural Language Processing ,  Learning Support ,  Vocabulary Learning
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2020 - 2024 教材内容理解に基づく教育の形を変える安定的な教材推薦技術基盤の創出
  • 2022 - 教育上の有用性を考慮した「知識の難しさ」を推定できるリーダビリティ判定技術の研究
  • 2018 - 2022 A Study on Automatic Generation of Tests to Measure Abilities for Language Learning Support Systems
  • 2016 - 2019 Integrated theory and practice of data analysis and management for social big data
  • 2018 - An Efficient Vocabulary Learning Support System based on Regions in Semantic Spaces
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Papers (48):
  • Yo Ehara. Course Concepts: How Readable Are They for ESL Learners?. Proc. of Educational Data Mining (EDM) 2023 (poster). 2023
  • Yo Ehara. Measuring Similarity between Manual Course Concepts and ChatGPT-generated Course Concepts. Proc. of Educational Data Mining (EDM) 2023 (poster). 2023
  • Yo Ehara. Innovative Software to Efficiently Learn English through Extensive Reading and Personalized Vocabulary Acquisition. Proc. of AIED 2023 (Industry & Innovation Track). 2023
  • Yo Ehara. Evaluating Deep Transfer Learning Models for Assessing Text Readability for ESL Learners. Proc. of International Conference on Computers in Education (ICCE) Work-In-Progress-Poster. 2022
  • Yo Ehara. Neural Language Model-based Readability Assessment of Computer Science Introductory Texts for English-as-a-Second Language Learners. Proc. of CogSci 2022 (poster full paper). 2022
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MISC (7):
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Lectures and oral presentations  (6):
  • An Intelligent Interactive Support System for Word Usage Learning in Second Languages
    (FIT2023 トップカンファレンスセッション 2023)
  • チュートリアル1:項目反応理論と自然言語処理
    (言語処理学会第 28 回年次大会チ ュートリアル. 2022)
  • 学べば学ぶほど「学習者に寄り添った読解サポート」をしてくれる外国語学習支援技術.
    (サイエンスインパクトラボ2021ワークショップ3回目 2021)
  • 学べば学ぶほど「学習者に寄り添った読解サポート」をしてくれる外国語学習支援技術
    (サイエンスインパクトラボ2021ワークショップ1回目 2021)
  • テスト理論による分析・予測と、離散構造の適用可能性
    (基盤(S) 離散構造処理系プ ロジェクト RA セミナー 2017)
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Education (3):
  • 2009 - 2013 The University of Tokyo Graduate School of Information Science and Technology Mathematical Informatics, Doctoral Course
  • 2007 - 2009 The University of Tokyo Graduate School of Information Science and Technology Creative Informatics, Master Course
  • 2002 - 2007 The University of Tokyo Faculty of Engineering Department of Mathematical Engineering and Information Physics
Professional career (3):
  • Ph.D. (Information Science and Technology) (The University of Tokyo)
  • Master (Information Science and Technology) (The University of Tokyo)
  • Bachelor (Engineering) (The University of Tokyo)
Work history (9):
  • 2023/04 - 現在 Tokyo Gakugei University
  • 2021/04 - 2023/03 Tokyo Gakugei University
  • 2018/06 - 2022/08 National Institute of Advanced Industrial Science and Technology Artificial Intelligence Research Center Visiting Researcher
  • 2018/06 - 2021/03 Shizuoka Institute of Science and Technology Department of Computer Science, Faculty of Informatics Lecturer
  • 2016/04 - 2018/05 National Institute of Advanced Industrial Science and Technology Artificial Intelligence Research Center Researcher
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Committee career (12):
  • 2023/04 - 現在 CoNLL Reviewer
  • 2022/01 - 現在 AIED Reviewer
  • 2021 - 現在 ACL Rolling Review Reviewer
  • 2020 - 現在 EMNLP Program Committee Member (Reviewer)
  • 2019/09 - 現在 情報処理学会 自然言語処理研究会 運営委員
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Awards (11):
  • 2022/12 - 一般社団法人 情報処理学会 ヒューマンコンピュータインタラクション研究会 HCI研究会貢献賞
  • 2022/09 - 第21回情報科学技術フォーラム(FIT2022) FIT奨励賞
  • 2022/08 - 教育システム情報学会 第47回教育システム情報学会全国大会 大会奨励賞 外国語多読学習のための獲得語彙の推定分布を考慮した効率的なテキスト選択
  • 2021/12 - IPSJ SIGHCI Contribution Award
  • 2019/09 - 教育システム情報学会 第44回全国大会 大会奨励賞(4 / 79件) テキストカバー率の確率的拡張に基づく語彙テストのみからの個人化読解判定
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Association Membership(s) (11):
The Association for Computational Linguistics (ACL) ,  The Japan Association for Research on Testing ,  INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE ,  THE ASSOCIATION FOR NATURAL LANGUAGE PROCESSING ,  LLM勉強会 ,  日本産業技術教育学会 ,  日本教育工学会 ,  The International Artificial Intelligence in Education Society (IAIED) ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  Association for Computing Machinery (ACM)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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