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J-GLOBAL ID:201801014417029388
Update date: Oct. 28, 2024
Nakano Satoshi
ナカノ サトシ | Nakano Satoshi
Affiliation and department:
Job title:
Junior Associate Professor
Homepage URL (1):
https://nakanosatoshi21.wixsite.com/nakanosatoshi
Research keywords (11):
マーケティング・リサーチ
, マーケティング・サイエンス
, マーケティング
, 消費者行動
, 小売マーケティング
, オンライン・実店舗での購買行動
, マルチチャネル・オムニチャネル
, e-commerce
, リテールメディア
, マルチメディアと広告
, 行動ログデータ解析
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2024 - 2027 オムニチャネル統合における一貫性・非一貫性が顧客体験や購買行動に及ぼす影響
- 2022 - 2025 Media Exposure and Job-related Outcomes under the Remote Work Environment: An Investigation Using Behavioral Log Data
- 2022 - 2024 顧客のオンライン情報接点とチャネル選択に関する実証研究
- 2021 - 2024 An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age
- 2022 - 2022 20周年記念プロジェクト
Papers (19):
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The relationship between private brand share and store loyalty -Changes after COVID-19 pandemic in Japan-. 2024
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Satoshi NakanoNaoki Akamatsu. Role of consistency in omnichannel integration: Effects on the continuous versus serendipitous customer experience. 2024. 168. 17-36
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中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦. 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析. マーケティング・サイエンス. 2024. 31. 1. 9-37
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Satoshi Nakano. Customer demand concentration in online grocery retailing: Differences between online and physical store shopping baskets. Electronic Commerce Research and Applications. 2023. 62:101336. 1-9
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渋瀬雅彦, 中野暁. 小売業はパーソナライズド広告をいかに活用すべきか〜信頼性が購買行動に果たす役割〜【日本プロモーショナル・マーケティング学会 学会賞】. プロモーショナル・マーケティング研究. 2023. 16. 26-45
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MISC (8):
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コロナ禍における家計の消費行動:巣ごもり需要と買いだめ行動. CREPE Discussion Paper No.113,The University of Tokyo. 2021. 1-44
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日本実業出版社, 分担執筆 第5章, 5-3. オンライン定量・定性調査の基本. 2021. 232-235
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高山佳子, 中野暁. データ調査会社のプロが教える 統計のイロハとツボ. 週間東洋経済. 2021. 2021年4月3日号. 82-87
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Satoshi Nakano, Ryo Kato, Makito Takeuchi, Takahiro Hoshino. Efficiency and Resistance to Extinction of Lottery-based Incentives in Human: Survey Response Behavior in 12-week Real-world Field Experiment. Keio-IES Discussion Paper Series. 2020. 2020-020. 1-42
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中野 暁. 人を集めることから学ぶ新しい広告コミュニケーション(第5回)集まるデータを価値化しマーケティング活用する. 日経広告研究所報. 2020. 54. 3. 64-67
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Patents (2):
Lectures and oral presentations (39):
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Do online free product promotions for consumer packaged goods encourage/discourage offline purchases?
(ISMS Marketing Science Conference 2024 2024)
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The relationship between context of creating a shopping list and planned purchase execution.
(ISMS Marketing Science Conference 2024 2024)
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モバイルアプリと実店舗をつなぐトピックの抽出とその時間的変容
(第38回人工知能学会全国大会 2024)
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オムニチャネル統合における一貫性の果たす役割-予測可能性とセレンディピティ-
(日本商業学会 第74回全国研究大会 2024)
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オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?
(日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会 2023)
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Professional career (1):
- Ph.D. in Policy and Planning Science (University of Tsukuba)
Work history (8):
- 2022/04 - 現在 Meiji Gakuin University Faculty of Economics Department of Business Administration
- 2022/02 - 現在 国際大学グローバル・コミュニケーション・センター(GLOCOM) 客員研究員 (兼任)
- 2021/04 - 2022/03 Meiji University School of Commerce Lecturer (part-time)
- 2019/04 - 2022/03 INTAGE Inc. Manager
- 2016/10 - 2022/03 Keio University Collaborative Researcher
- 2017/04 - 2019/09 University of Tsukuba Department of Policy and Planning Sciences, Graduate School of Systems and Information Engineering Ph.D. student
- 2014/04 - 2019/03 INTAGE Inc. Analyst
- 2012/04 - 2014/03 筑波大学大学院 システム情報工学研究科 社会システム工学専攻 博士前期課程
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Committee career (3):
- 2023/08 - 現在 日本商業学会 関東部会 幹事
- 2023/05 - 2023/09 日本ダイレクトマーケティング学会 第22回全国研究発表大会 大会運営委員長
- 2016/06 - 2017/06 日本マーケティング・リサーチ協会 (JMRA) 産業ビジョン委員会 委員 / 出版委員会 マーケティング・リサーチャー誌 編集委員
Awards (9):
- 2024/02 - 日本プロモーショナル・マーケティング学会 学会賞
- 2023/05 - 日本商業学会学会賞 論文部門 IJMD優秀論文賞
- 2022/07 - 23rd IEEE/ACIS International Conference (SNPD 2022-Summer) Best Paper Award
- 2020/03 - 筑波大学大学院 システム情報工学研究科 博士後期課程 学位授与式 社会工学専攻長賞
- 2017/07 - 日本経営システム学会(JAMS) 第五十八回全国研究大会 学生研究発表 優秀賞
- 2015/11 - 日本マーケティング・リサーチ協会(JMRA) アニュアル・カンファレンス2015 活用事例発表 最優秀賞
- 2014/03 - 筑波大学大学院 システム情報工学研究科 博士前期課程 学位記授与式 社会システム工学専攻長賞
- 2013/12 - 日本マーケティング・サイエンス学会(JIMS) 第93回大会 研究奨励賞 審査員特別賞
- 2012/12 - 野村総合研究所主催 マーケティング分析コンテスト2012 優秀賞
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Association Membership(s) (6):
THE BEHAVIORMETRIC SOCIETY
, JAPAN INSTITUTE OF MARKETING SCIENCE
, 日本ダイレクトマーケティング学会
, 日本消費者行動研究学会
, 日本マーケティング学会
, 日本商業学会
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