米崎 里, 月足 亜由美, 玄元 清子. Effects of student-generated questions instruction on reading comprehension. 甲南女子大学研究紀要, 文学・文化編 = Konan women's university studies in literature and culture. 2018. 54. 9-20
米崎 里. エストニアのナショナルテスト : スピーキングテストに焦点をあてて. 英語教育 = The English teachers' magazine. 2018. 66. 12. 70-72
Yonezaki Michi, Dunham Rodney A. Comparison of Speaking Process and Oral Reading Process. 2012. 31. 31. 31-41
YONEZAKI Michi. A Stdy on Oral Reading Instruction for Upper Secondary School EFL Japanese Learners. Hawaii International Conference on Education 2012 Conference Proceeding. 2012. 2386-2395
A Comparative Analysis of Language Education Policies in Europe: Multidimensional Implications for Foreign Language Education in Japan from Austria, Spain, the Netherlands and Latvia
(2024)
1994 - 1996 Nara University of Education Graduate School of Education
1990 - 1994 奈良教育大学教育学部中学校教員養成課程英語専攻
Work history (4):
2022/04 - 現在 Kwansei Gakuin University School of Education
2016/04 - 2022/03 Konan Women's University Faculty of Letters, Department of English Language and Literature
2014/04 - 2016/03 Fukuyama University
1996/04 - 2014/03 帝塚山中・高等学校 教諭
Committee career (5):
2019/04 - 現在 関西英語授業研究学会関西支部 事務局長
2016/04 - 現在 英語授業研究学会 理事
2003/04 - 現在 英語授業研究学会関西支部 運営委員
2019/04 - 2021/03 関西JACET「海外の外国語教育」研究会 代表
2014/04 - 2016/03 関西JACET「海外の外国語教育」研究会 副代表
Association Membership(s) (6):
英語授業研究学会
, 中部地区英語教育学会
, THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS
, JAPAN CURRICULUM RESEARCH AND DEVELOPMENT ASSOCIATION
, THE JAPAN ASSOCIATION OF ENGLISH TEACHING IN ELEMENTARY SCHOOLS
, THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION