Rchr
J-GLOBAL ID:201801015235120491   Update date: Feb. 28, 2019

Yasuno Maiko

ヤスノ マイコ | Yasuno Maiko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research keywords  (3): Study of Human Animal Relations ,  Leadership Development ,  Higher Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2014 - 2017 大学生のメンタルヘルスケアに有効な動物介在プログラムの開発
  • 2010 - 2013 大規模継続データの構築を通した大学生の認知的・情緒的成長過程の国際比較研究
Papers (3):
  • 泉谷 道子, 安野 舞子. 日本人大学生のリーダーシップ・アイデンティティ発達過程の探究. 産業・組織心理学研究. 2016. 30. 1. 59-69
  • 泉谷 道子, 安野 舞子. 大学におけるリーダーシップ・プログラムの開発に関する考察-米国の事例を手がかりに-. 大学教育研究ジャーナル. 2015. 12. 38-47
  • Maiko Yasuno. Spirituality Into Action: Exploring the spiritual dimensions of college student activists and their leadership for social change. 2004
Books (4):
  • リーダーシップの探求 -変化をもたらす理論 と実践
    早稲田大学出版部 2017
  • 学習者中心の教育: アクティブラーニング を活かす大学授業
    勁草書房 2017
  • 高等教育の質とその評価:日本と世界
    東信堂 2016
  • 大学教育アセスメント 入門:学修成果を評価 するための実践ガイド
    ナカニシヤ出版 2013
Lectures and oral presentations  (11):
  • 大学生のメンタル ヘルスと学習意欲の 向上に有効な動物介在 プログラムの開発: 保護猫を介在動物に 採用するいのちを繋ぐ 取組み
    (人と動物の関係学会第23回学術大会 2017)
  • 大学生のメンタル ヘルスケアに有効な 動物介在活動の可能性 について
    (第22回大学教育研究フォーラム 2016)
  • リーダーシップ・ アイデンティティと その発達過程に関する 考察
    (大学教育学会第36回大会 2014)
  • ユニバーサル段階の 大学教育における リーダーシップ養成: 米国におけるその発展 と特徴
    (大学教育学会第35回大会 2013)
  • 授業コンサルテー ションの現状と可能性
    (大学教育学会第33回大会 2011)
more...
Education (3):
  • - 2004 University of California, Los Angeles (UCLA) Graduate School of Education and Information Studies Graduate School, Division of Education Higher Education and Organizational Change
  • - 2001 University of California, Los Angeles (UCLA) Graduate School of Education and Information Studies Graduate School, Division of Education Higher Education and Organizational Change
  • - 1997 Soka University Faculty of Law
Professional career (3):
  • Ph.D. in Education (University of California, Los Angeles (UCLA))
  • MA in Education (カリフォルニア大学ロサンゼルス校)
  • 学士(法学) (創価大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page